Chytré nakupování je zase o trochu chytřejší. Slevový portál Slevomat přišel s vylepšenou mobilní aplikací, která zobrazuje nabídky podle aktuální polohy. Takže až příště pojedete z práce a zase budete přemýšlet, kde si nechat namasírovat bolavá záda, je tohle věc, která vám hodně usnadní život.

Stačí, když si aplikaci zdarma stáhnete a v telefonu budete mít zapnuté sledování vaší polohy. Po spuštění vám zobrazí 50 slevových nabídek ve vašem nejbližším okolí a vy si pak jen v menu vyberete tu kategorii, která vás zajímá. Tahle aplikace je ukázkou tzv. geolokačního marketingu, který u nás teprve začíná. V zahraničí je tahle reklama ale už běžnou praxí, používá ji třeba řetězec Starbucks, který pozná, když jste nedaleko jeho kavárny, a rychle vám nabídne slevový kupon.

Vypadá to takhle (pokud chcete ušetřit čas, rovnou přejděte na 24. vteřinu):

Aplikace (ve verzi pro iOS a Android) funguje i v režimu „na pozadí“ – to znamená, že nabídky uvidíte, aniž byste aplikaci jako takovou museli pouštět. Denně vám na mobil pošle tři konkrétní nabídky – přednastavené jsou kategorie wellness a restaurace, ale tohle nastavení si můžete změnit.

Slevomat chce takhle lidi naučit, aby ho více používali. Jeden zákazník teď u něj nakupuje v průměru čtyřikrát za rok, cíl je, aby to udělal aspoň jednou za měsíc. „Chceme aby u nás lidi nakupovali častěji a bez přemýšlení nad tím, kde v ČR se právě nachází,“ říká šéf mobilního vývoje ve Slevomatu Michal Bilka.

slevomat printscreen aplikace_01

Na portálu, který loni utržil 1,2 miliardy korun a letos by to podle předběžných odhadů mohlo být 1,4 miliardy, se přes mobily a tablety uskuteční jen 15 % z celkového obratu. Do dvou až tří let by to měla být nadpoloviční většina. Slevomat pro to ale bude muset udělat jeden zásadní krok: zrušit papírové kupony. „Tisknout si voucher, když nakupujete přes mobil, je samozřejmě nesmysl. Navíc spoustě lidí je trapné sedět v restauraci a mít na stole slevový kupon,“ vysvětluje jeho šéfka Marie Chytilová (víc se o ní dočtete v našem žebříčku 30 pod 30).

Právě proto zavede její firma v průběhu července taky aplikaci pro obchodní partnery. Ti pak budou moct přes QR kód naskenovat voucher z mobilu zákazníka na svůj mobil a papírový kupon bude zbytečný.