Aktuální vydání magazínu Forbes

Návod, jak dobýt Instagram, podle blogerky Sydney Selde

Pošli to dál

Je to přesně rok, co Sydney Selde opustila práci letušky u British Airways a přestěhovala se za svým přítelem do Miami. Byla vyčerpaná z jet lagu, chyběli jí přátelé a rodina a přemýšlela, co bude v nové zemi dělat.

Teď sedí naproti mně v italské restauraci na South Beach a celá září, když popisuje své nové zaměstnání a koníček v jednom – instablogging, jenž se v současnosti těší stále větší popularitě.

Proč? Protože se tím dají vydělat celkem slušné peníze, jste-li zajímaví a máte-li estetické cítění. Navíc kdo by se nechtěl živit cestováním, módou, ochutnáváním těch nejlepších pokrmů v luxusních restauracích a navštěvováním top společenských akcí?

„Pro mě je blogování práce snů. Zatím si tedy stále ještě musím přivydělávat překládáním textů z angličtiny do němčiny, ale věřím, že to jednou bude můj hlavní byznys,“ říká sebevědomě dvaadvacetiletá Němka o podnikání na sociální síti, jež má aktuálně 800 milionů aktivních uživatelů. Její profil najdete pod přezdívkou Theredlippedgypsy, red lipped podle oblíbené barvy rtěnky a gypsy podle nomádského způsobu života.

Sydney je teprve na začátku své blogerské kariéry, aktuálně ji sleduje přes 5 tisíc uživatelů. To sice není moc, její profil však pro mě patří mezi ty nejhezčí, jaké se dají na Instagramu najít, a její rady i zkušenosti by se mohly hodit i vám, pokud byste se rozhodli někdy Instagram dobýt.

Tady jsou její tips & tricks, jak si vylepšit Instagram

Jak probíhá spolupráce se značkami?

Většinou se jim musím ozvat jako první já po e-mailu. Představím se, popíši svoji cílovou skupinu a taky své cíle. Snažím se oslovit takové značky, které si mohou dovolit všichni – jako třeba H&M nebo Forever 21.

Nefunguje to tak, že by mi odpověděli všichni. Ale ti, co mají zájem, mi většinou pošlou nějaké vzorky nebo třeba vouchery na oblečení. Někdy s nimi musím podepsat smlouvu, že budu na fotografii propagovat pouze jejich produkty, na které mi dají promocode, podle kterého poznají, kolik lidí si přese mne nakoupilo oblečení.

Like to know it

Tohle je jedna z aplikací, pomocí nichž můžete zpeněžit svůj profil. Ti nejlepší z nejlepších si tady mohou přijít až na milion dolarů ročně, pokud mají hodně followerů. Stačí zažádat v aplikaci nebo na webových stránkách o registraci, a pokud vám ji společnost schválí, můžete začít označovat své fotky na Instagramu linkem Liketk.it a vydělávat.

Dám příklad. Pokud si někdo koupí skrz můj profil kalhoty z H&M za 20 dolarů, já z toho utržím 3 dolary.

Jak získat více sledujících?

Je fajn mít několik tisíc sledujích a stovky srdíček u jedné fotografie nejen pro dobrý pocit, ale taky proto, že vám přinášejí zisky. Existují desítky způsobů, jak získat na Instagramu odběratele, aniž byste si museli stahovat nějakou podezřelou aplikaci z App Storu.

Já se třeba snažím udržovat dobré vztahy s lidmi, kteří mi píšou k fotografiím komentáře, a taky často sleduji profily svých followerů. Tím pádem se můj profil zobrazí ve vyhledávání vícero lidem.

Dále se snažím oslovit svoji cílovou skupinu skrz hashtagy – příklad: Pokud mám v plánu přidat příspěvek s jídlem, vyhledám si populární hashtagy s jídlem a ty si následně přidám k popisku. Dále označím lokalitu, kde byla fotografie pořízena, a taky populární „foodie“ profily, aby si je zobrazilo co nejvíce gurmánů.

Oblíbená kavárna Dreamer Coffee & Juice Bar v Miami.

Najděte si hashtag dne

#ThrowBackThursday je teprve začátek. Více srdíček můžete taky získat skrz jiné oblíbené hashtagy jako například:

#MondayMotivation, #MusicMonday, #ManCrushMonday

#TransformationTuesday, #TravelTuesday, #TakeMeBackTuesday

#WisdomWednesday, #WineWednesday, #WayBackWednesday

#ThankfulThursday, #ThursdayThoughts, #ThirstyThursday

#FridayNight, #FridayFunday, #FashionFriday

Můj partner, můj fotograf

Spousta lidí se mne ptá, kdo mi dělá takové krásné fotografie. Mám to štěstí, že jsem si našla partnera, který mě podporuje v práci a taky mě rád fotí, nejčastěji na iPhone. A dělá to tak spousta blogerek, že cestují ve dvou a vydělávají si společně skrz sociální sítě.

A v případě, že mi na produktech a prostředí opravdu záleží, zaplatím si profesionálního fotografa.

Čtěte také: Youtuber pro dospělé. Casey Neistat točí svůj dobrodružný život a láme rekordy

Inspirace

Stejně jako asi všichni ostatní i já mám své vzory, jimiž se inspiruji. Jsou jimi třeba:

@mariatettamanti

Maria je jedna z mých nejoblíbenějších blogerek s originálním smyslem pro humor. Styl, jakým píše komentáře k příspěvkům, je neskutečný. Určitě si od ní něco přečtěte, ať už na Instagramu pod fotkou nebo na jejím blogu thewordygirl.com.

@riamichelle

Její stejnojmenný blog je stejně  „cool“ jako její Instagram. Zajímá se o nejnovější módní a designové trendy, které se snaží poutavě promovat na svém profilu.

@kellysaks

Kelly Saks je populární stylistka a blogerka, která svým sofistikovaným vkusem inspiruje ostatní. Navíc často sdílí i tipy, kde koupit výhodně nové kolekce outfitů.

Mezi další mé oblíbené blogerky patří třeba @stylelobster (vizážistické a kosmetické tips and tricks) nebo taky @mvandersluis (cestovatelský blog). 

Aplikace

Úprava jedné fotky a vymyšlení komentáře mi zabere až sedm hodin denně, a to do toho nepočítám čas, který následně strávím odepisováním followerům. Editování je složitý proces, při němž používám několik aplikací. Tady jsou ty nejoblíbenější:

Lightroom je jednodušší než Photoshop. Používám ho k úpravám kontrastu a barev. Poté fotku přetáhnu do aplikací na telefonu – Snapseed, VSCO, Darkroom a Planoly – tuto aplikaci využívám k designování fotek na zdi, které si mezi sebou můžu přesouvat jako puzzle a podle toho, jak vedle sebe vypadají, je přidávám na Instagram.

Při úpravách se snažím používat stejné filtry, aby k sobě fotky ladily. Nikdy nepoužívám nástroje, ve kterých bych si zkrášlovala postavu nebo obličej. Chci vypadat tak, jak vypadám v reálném životě.

Proč to dělám?

V první řadě chci inspirovat ostatní tím, kam chodím na jídlo, co si oblékám na sebe, jakou kosmetiku používám a proč a taky jaké destinace stojí za poznání.

Třeba Miami má téměř každý spojený s večerní zábavou, ale přitom tohle město toho má tolik co nabídnout od skvělých obchodů po umělecké výstavy a špičkové restaurace. Je tady toho spousta a právě to se snažím ukázat i na svém Instagramu a už brzy i na svém blogu.

Taky chci sledujícím ukázat, že na to, abyste vypadali stylově, nepotřebujete kabelku od Chanelu a boty od Louboutina. Jde to udělat mnohem ekonomičtěji, a navíc udržitelně.

Neříkám, že se dá vždy dopátrat, že je značka stoprocentně udržitelná, ale pokud to je možné, navazuji spolupráci se značkami, které se chovají ohleduplně. A taky miluji zvířata – jsem vegetariánka, takže na mém profilu nenajdete žádné výrobky z kůže.

Foto: Sydney Selde, Gen Streetstyle a Dreamer Coffee & Juice Bar


 

Čtěte také