Benjamin Franklin kdysi řekl: „Na tomto světě není jistého vůbec nic, kromě daní a smrti.“ Pokud jste byznysmen, není nic, co by se na té větě dalo zpochybnit. Jen by se do její druhé části dalo doplnit ještě jedno slovo: konference.

V určitou chvíli se asi každý podnikatel bude muset na nějakou vypravit a tam když ne prezentovat, tak aspoň poslouchat. Pro některé to je běžná součást práce, ale pro mnohé představují konference vzácnou příležitost dostat se pryč z kanceláře a rutiny a získat novou perspektivu. Je však třeba vědět, že konference jsou jen tak přínosné, jak si je sami uděláte.

Čtěte také: 3 důvody, proč jsou vtipní lidé dobrými zaměstnanci

Osobně jsem jich taky pár zažil a naučil se 3 věci, co během takové akce (ne)dělat:

Vybrousit svůj proslov

To první a nejdůležitější, co musíte vědět, je, že na konference všichni přijíždějí proto, že něco prodávají. Takže každý bude zahlcen prezentacemi toho nebo onoho a je životně důležité, aby váš vzkaz byl krátký, líbivý a měl jasný dopad.

Musíte být naprosto přímočaří, abyste popsali příběh toho, co váš produkt umí a jakou hodnotu přináší. Konference nejsou tou nejlepší scénou pro otestování nového poselství nebo objevování nových způsobů prezentace zboží. Potřebujete pozitivní výsledek a to znamená držet se vašeho vybroušeného a už prověřeného proslovu.

Čtěte také: Umělé sdružování nebo boření ledů oficiality. Je team building žádoucí?

Pamatujte, že většinou máte jen půlminutové okno, abyste zachytili něčí pozornost, tak ať je dobře vyplníte.

Udělat dojem

Toto je typický rys konferencí: obvykle bývají nudné, zvlášť když se točí kolem průmyslových témat. Lidé a jejich prezentace se slévají dohromady, a je tak snadné stát se jen další tváří z davu. Přitom náklady na účast dokážou být astronomické.

Jak tohle vyřešit? Je to jednoduché – buďte zapamatovatelní.

Kdokoliv mě potkal na konferenci nebo viděl v televizi, ví, že jsem blázen do kravat. Nosím kravaty plné barev, což mi v jinak homogenním davu přidává na pozornosti.

Stejně tak se já i můj tým snažíme vyčnívat tím, jak se dostáváme k zákazníkům. Děláme to tak, že jim rozdáváme unikátní video knihy, které se automaticky spustí po otevření. Ještě jsem nepotkal nikoho, kdo by něco takového měl, a tím se dostáváme do paměti hostů konferencí.

Krotit dávky alkoholu

Konference obvykle u lidí odhalují zajímavé chování, zvlášť když se protahují. Většinou se totiž konají ve vzrušujících místech, kde drinky tečou proudem. Tento přísun neplaceného alkoholu a fakt, že lidé jsou mimo kancelářský svět, svádí k hýření. Moje rada: fungujte s čistou hlavou.

Většina z nás přeceňuje svoje schopnosti, pokud jde o noční život, a nakonec na ně ráno padnou výčitky a spolu s nimi taky kocovina. Viděl jsem to tolikrát: lidé, co to přepísknou, ráno obvykle přicházejí o důležité momenty a příležitosti. Jednou dokonce jeden muž usnul u snídaně, zatímco vedle jedl jeho šéf. Asi netřeba říkat, že to pro jeho kariéru byl velmi limitující čin.

Konference jsou tím, co si z nich vy sami uděláte. Můžou být fantastickou příležitostí, jak nastartovat prodeje vašich produktů, vytvořit si důležité kontakty a sdělit příběh vašeho brandu. Pokud budete mít na paměti, že váš pitch má být chytlavý, vy zapamatovatelní a váš žaludek ráno v kondici, budete s výsledkem spokojeni.

V opačném případě z toho bude hrůzný zážitek za nemalé výdaje.