Aktuální vydání magazínu Forbes

revolucie_sajt
Kodiaq

Nejlevnější Škoda Kodiaq vyjde na 678 tisíc. Brázdit silnice začne v únoru

Pošli to dál

V prvním velkém SUV se značkou Škoda se sice svezete nejdřív v únoru, mladoboleslavská automobilka ale ví, jak vás udržet v napětí. Ve čtvrtek ráno na autosalonu v Paříži uvolnila dvě netrpělivě očekávané informace – cenu pro český trh a termín, kdy začne přijímat objednávky.

Nový kodiaq se v Česku bude prodávat za 677 900 korun, což je méně, než se očekávalo. Oproti nejlevnějšímu superbu, doteď vlajkové lodi Škody, vyjde o 47 tisíc dráž, ve srovnání se superbem se stejným motorem ale bude první sedmimísná škodovka dokonce o 20 tisíc levnější.

Čtěte také: Medvěd byl vypuštěn, Škoda Kodiaq se předvedla v berlínské elektrárně

Na výběr budou v Česku čtyři motory – dva zážehové a dva vznětové s výkonem od 110 kW do 140 kW. Nejlevnější kodiaq bude mít čtyřválec 1,4 TSI se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech kol, za stejnou cenu pak bude i automat, ovšem jen s pohonem předních kol.

Cenu modelů se silnějšími a dieselovými motory Škoda ještě tají, stejně tak není známá ani cena, kterou zaplatíte za příplatkovou třetí řadu sedadel (očekává se částka kolem 20 tisíc). Kompletní ceník bude zveřejněn 4. října, kdy automobilka spustí konfigurátor a začne přijímat objednávky.

Jisté je, že kodiaq bude levnější než podobně velká SUV na českém trhu. Například nový Volkswagen Tiguan, koncernový sourozenec, který má s kodiaqem stejný podvozek, vyjde nejméně o 58 tisíc dráž. Hyundai Santa Fe je o 222 tisíc dražší, Audi Q5 pak dokonce o 383 tisíc.

„Vstupujeme do úplně nového segmentu a náš nový kodiaq má ambice dobýt nejen nové trhy, ale zároveň oslovit nové skupiny zákazníků,“ říká šéf Škoda Auto Česká republika Luboš Vlček.

Kodiaq bude mít na českém trhu tři různé úrovně výbavy. Hned ta základní je přitom poměrně obsáhlá, spolu s autem v ní dostanete i sedm airbagů, dvouzónovou klimatizaci, multifunkční volant, střešní nosiče a navigační služby Amundsen a Columbus na rok, respektive tři roky.

Součástí základní výbavy je u Škody poprvé i systém vzdáleného přístupu Care Connect, díky kterému můžete v kodiaqu na dálku ovládat některé funkce přes mobil – třeba zapnout zvukovou a světelnou signalizaci, pokud na parkovišti zapomenete, kde přesně jste auto nechali.

Odhalená cena kodiaqu přitom znovu přiživila spekulace o napětí uvnitř koncernu, kde je cenová politika Škody údajně velkým tématem. Zejména Seat totiž nelibě nese fakt, že jsou ceny škodovek nastavené příliš nízko, což právě španělské automobilce hodně komplikuje situaci.

Podívejte se na fotogalerii, kterou na začátku září zveřejnila Škoda Auto v rámci představení nového SUV.

Pro většinu motorizací je k dispozici pohon 4×4 s elektronickým řízením. V závislosti na konkrétní motorizaci může být vůz vybaven buď šestistupňovou manuální převodovkou nebo převodovkou DSG se šesti nebo sedmi stupni. Díky designu dosahuje Kodiaq hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu (cx) pouze 0,33. Paletu motorů pro uvedení na trh tvoří pět agregátů, dva motory TDI a tři TSI. Z benzinových verzí budou v Česku dostupné pouze dvě nejvýkonnější. Škoda nabízí také aplikaci ŠKODA Connect, která může být použita pro přístup a kontrolu doplňkových služeb. Například chytrý telefon upozorní majitele, jestliže je jeho vozidlo používáno neadekvátním způsobem – překračuje rychlost nebo se pohybuje mimo předem vymezenou oblast. Na přání je možné objednat volbu jízdního profilu Driving Mode Select. Ta řidiči umožňuje zvolit, zda bude motor, převodovka DSG, posilovač řízení, klimatizace a další systémy pracovat v režimu Normal, Eco, Sport nebo Individual. Verze s pohonem 4×4 nabízí  i režim Snow, který je určen pro jízdu po silnici a nemá žádné rychlostní omezení. Interiér se vyznačuje výraznými vertikálními prvky, jako jsou například čtyři velké otvory pro přívod vzduchu. Velký displej rozděluje palubní desku na dvě rovnocenné zóny, určené pro řidiče a spolujezdce. Vůz může být na přání vybaven třetí řadou sedadel a je potom sedmimístný. S objemem 720 až 2 065 l (při sklopení zadních sedadel) nabízí Kodiaq největší zavazadlový prostor ve své třídě. Je-li vůz vybaven volitelným sedadlem spolujezdce se sklopným opěradlem, vejdou se do něj předměty o délce až 2,80 m. Součástí výbavy jsou také elektricky ovládané páté dveře. Kodiaq bude nabízet v lepší verzi i bezdrátové indukční nabíjení mobilních telefonů. Stačí je položit do přihrádky. Kodiaq je jen o čtyři centimetry delší než Škoda Octavia, v rámci segmentu SUV však nabízí nadprůměrně velký interiér.
<
>
Na přání je možné objednat volbu jízdního profilu Driving Mode Select. Ta řidiči umožňuje zvolit, zda bude motor, převodovka DSG, posilovač řízení, klimatizace a další systémy pracovat v režimu Normal, Eco, Sport nebo Individual. Verze s pohonem 4×4 nabízí i režim Snow, který je určen pro jízdu po silnici a nemá žádné rychlostní omezení.
Čtěte také