Jako Carrie Bradshaw běhala Sarah Jessica Parker několik let po newyorských ulicích v luxusních střevících. A i když by jako Carrie prý nikdy své bydlení botám neobětovala a ani by za ně nedala celou výplatu, díky Sexu ve městě si herečka boty zamilovala natolik, že se rozhodla rozjet svou vlastní značku.

SJP Collection, jak ji pojmenovala, založila v roce 2014 paradoxně s Georgem Malkemusem III., CEO značky Manolo Blahnik, kterou jako seriálová hrdinka tolik milovala.

Čtěte také: Lady Harley-Davidson. Jak slavná pravnučka určuje módu „harlejářů“

Po čtyřech letech na trhu se Sarah Jesicca Parker pustila do bilancování svého podnikaní. Co bylo pro ni nejtěžší a co se během té doby naučila?

„Nejtěžší bylo pro mě vůbec začít, protože jsem nemohla najít obchodního partnera, který by mi seděl. Nechtěla jsem vyrábět boty v Číně za nízké náklady a vysokou prodejní cenu. Chtěla jsem boty, která budu sama nosit a které vydrží,“ říká.

Když se pak ostatním přítelkyním podnikatelkám při obědě se svým problémem svěřila a dodala, že by chtěla oslovit George Malkemuse III., motivovaly ji, ať se mu ozve.

„Věděla jsem, že je zaneprázdněný, a nechtěla jsem ho dostat do nepříjemné pozice, ale když jsem po obědě přišla domů, zavolala jsem mu, on zvedl telefon a tak začal náš byznys,“ vzpomíná.

Boty nakonec ručně vyrábí v Itálii a je pro ně charakteristický pruh stuhy na patě boty, jejíž barva se liší s každou kolekcí a která odkazuje na dětství Sarah Jessiky Parker. Jako holčička takovou stuhu totiž nosila ve vlasech.

„Nepřipadejte si jako slaboch. Zjistila jsem, že vám spousta lidí ráda pomůže a bude pro ně potěšením vtáhnout vás do jejich světa,“ radí herečka dnes.

Naopak podle ní uděláte velký dojem, když přijdete a jednoduše řeknete: „Tato oblast mě moc zajímá. Tohle je to, co o ní vím, a tohle je to, co o ní nevím. Rád/a bych o ní věděl/a víc a moc by mi pomohlo, kdybyste mi věnoval 15 minut svého času.“

S tím zase souvisí sebevědomí, které podle Sarah Jessiky Parker vychází z toho, že víte, co můžete nabídnout.

„Sebevědomí přichází a odchází s tím, jestli je to odvětví, o kterém něco vím, nebo nevím,“ vysvětluje a dodává, že na ostatní vždy zapůsobí, když budete ve svůj projekt věřit, budete do něj zapálení a zjistíte si co nejvíce možných informací.

A nakonec jsou tady zákazníci, se kterými byste měli být v kontaktu. „Čím více času strávíte v obchodě, kde budete doslova klečet na kolenou a nazouvat zákazníkům boty, tím více zpětné vazby získáte a tím více zlepšíte svůj byznys,“ je přesvědčená Parker.

Na závěr ale dodává, že si uvědomuje svou startovní pozici, která byla v mnoha ohledech odlišná od té, z níž vycházejí ostatní.

„Za svou kariéru jsem si vybudovala kontakty a měla jsou dobrou finanční pozici. Přesto si ale myslím, že je to o tom, nebát se a zkusit. Protože pokud to nezkusíte, můžete si to celý život vyčítat.“