Vojtěch Otevřel a Vojtěch Knyttl se rozhodli vytáhnout Čechy ven. Proto budují startup GoOut.cz, který si říká osobní kulturní průvodce a kvůli kterému se Otevřel vrátil po osmi letech z Anglie a Knyttl mu zase dal přednost před vědeckou kariérou ve Francii. Už od pohledu jsou to srdcaři, kteří si jdou za svým, a po třech letech se chlubí dvacetitisícovou návštěvností denně a taky tím, že na podzim vstoupí na polský trh.

Oba dva podnikatelé pocházejí z Žatce, kde spolu vyrůstali, a možná právě jejich společné dospívání je ovlivnilo ve vnímání kultury a společnosti. Otevřel se po střední škole rozhodl vycestovat do zahraničí a Knyttl studoval ve Francii, kde také absolvoval pracovní stáž. Pak ale přišel nápad s GoOutem a v původním tříčlenném týmu s Petrem Zátorským jej naplno rozjeli v roce 2013.

„Byla tady spousta akcí, ale měli jsme pocit, že je lidé nevnímají. Chtěli jsme je tak informovat o tom, co všechno můžou dělat, a dostat je ven,“ vysvětluje Otevřel, který v současné době vede GoOut ve dvou s Knyttlem a sedmnáctičlenným týmem.

Otevřel se ze zakládající trojky přidal do projektu jako poslední, a i když se v Anglii z aupair a barmanské pozice vypracoval až do člena týmu technologického módního startupu Farfetch, vrátil se zpět do Čech. „Chtěli jsme vytvořit místo, kde každý jednoduše najde akce, které se dějí. Informujeme o kultuře, ale zároveň chceme, aby lidi šli ven a třeba poznali nové lidi, vyměnili si názory, protože to vás společně s kulturními zážitky opravdu obohatí,“ vysvětluje Otevřel, který má na starosti design a směr projektu.

Vedle toho, že GoOut nabízí kompletní přehled o tom, co se děje například v divadlech, kinech a festivalech v Praze, Brně, Ostravě a Plzni, nabízí také přímý nákup lístků, kterých se měsíčně prodá až 50 tisíc a jejich objem roste každý měsíc o 15 procent.

„Ticketing tady byl hodně zaostalý a někdo musel konečně přijít s kvalitní službou. Měl jsem často pocit, že když si chci koupit lístek, tak mi hází klacky pod nohy a nakonec si raději zajdu do kamenného obchodu. Chytili jsme správný proud, a i když u nás nákup lístků funguje jako určitý doplněk celé služby, je pro chod GoOut podstatný,“ říká Knyttl, který má pozici programátora.

Významným krokem pro budoucnost a rozvoj GoOutu byl podzim minulého roku a vstup investiční skupiny Miton, vedle toho mladí podnikatelé jako partnera přibrali Lukáše Jandače. Vstup investora pomohl k rozšíření týmu a také k získání potřebného know-how pro vstup na polský trh, který plánují na podzim tohoto roku.

„Naše vize je taková, že ať jsi v Praze, Varšavě nebo třeba v Berlíně, na GoOutu se budeš moct podívat, co se děje, a jednoduše si koupit lístky. Jedna aplikace pro celou Evropu a třeba i celý svět. Pár dotyků na telefonu a máte lístky, které u vchodu pak jen ukážete na telefonu,“ vysvětluje Otevřel, který dodává, že na podzim se mohou uživatelé těšit na mobilní aplikaci a také na nové funkce. Třeba to, že vám GoOut podle vašich preferencí nebo přátel sám akce doporučí.

Právě nové technologie jsou vedle samotné kultury a rozšíření obzorů to, co oba Vojtěchy na projektu bere. „Milujeme nové technologie, je skvělý pocit být jejich součástí a v tomto odvětví něco budovat. Lidé nás kopírují, přebírají, co jsme vymysleli, a nás vlastně těší, že nějakým způsobem udáváme směr,“ říká Knyttl, který po našem rozhovoru ctí motto firmy a jde ven. Tentokrát ale jen koupit fíkovník do nové kanceláře na Vinohradech.

Autorka: Klára Elšíková