Aktuální vydání magazínu Forbes

revolucie_sajt
avolatte

Nový hit Instagramu, co uhranul Austrálii: latté ve slupce od avokáda

Pošli to dál

Stačil jeden vtípek na Instagramu a je tu nový kávový trend. Máte rádi opravdu krémové latté? Tak si rychle kupte avokádo.

Někdy se zkrátka musíme nudit, aby se nám v hlavě zrodil skvělý nápad. A je dost možné, že dokud avolatté Jaydina Nathana nenasbíralo přes osm tisíc lajků na Instagramu, sám to bral spíš jako vtípek. V posledních týdnech se však latté podávané ve slupce od avokáda stalo hitem, který nadchl hlavně mladou generaci, zatímco zbytek (kávového) světa se té extravaganci jen nechápavě usmívá.

„Myslím si, že je to celé směšné. Je to fakt jenom kafe v odpadku,“ prohlásil autor novinky, barista melbournské kavárny Truman Cafe.

Čtěte také: Toto je 8 míst v Praze a Brně, kde si vychutnáte tu nejlepší zmrzlinu a gelato

Jaydin Nathan neměl ani ponětí, co bude následovat, když si během klidné směny udělá latté do slupky od avokáda a celé to natočí na Instagram. Několik hostů tu kuriozitu sdílelo a za pár dní už o avolatté psaly časopisy a noviny po celém světě. Sociální sítě se zaplnily fotkami, videi, a dokonce i příslušnými komunitami. „Byl to vážně jen vtip. Ale jídlo má i bavit, má to být umění. Nechtěli jsme to prodávat, ale pak přišli hosté a chtěli avolatté,“ řekl Jaydin.

Investor Tim Gurner nedávno nahlas uvažoval o tom, proč si mladí lidé v Austrálii nemůžou dovolit vlastní dům, nebo minimálně ne ve větších městech. A k čemu došel? Prý není divu, když si kupují latté za 4 dolary a chtějí si každý den dopřávat toust s avokádem za 19 dolarů.

Komentář k instagramovému videu (Combining two of Melbourne’s obsessions – lattes and avo) však neoslovil jen Australany. Právě tyhle dvě vášně – tedy káva a avokádo – patří v poslední době k věcem, bez kterých se světová gastronomie neobejde. Kdo neujíždí na avokádu, není foodie. A třeba amsterodamská restaurace The Avocado Show na oblíbené superpotravině postavila celý koncept.

Čtěte také: Kam na burgera? 5+1 tipů na vyhlášené podniky v Česku

Avolatté je tak žádané nejen díky své instagramové chvilce slávy, ale i díky netradičnímu propojení aromat; slupka je totiž vyškrábaná jen léžerně. Jako plus i minus vidí kritici fakt, že se nápoj musí vypít o něco rychleji, než jsme zvyklí. Někomu to připadá nepraktické, ale baristé jsou rádi, že si hosté vychutnají nápoj teplý, a ne dávno vystydlý. U téhle výstřední záležitosti prostě nehrozí, že byste na ni během hovoru s přáteli snad zapomněli.

A mimochodem, v Truman Cafe stojí latté stejně, ať vám ho přinesou v hrnku, nebo v tomhle ekologickém „kalíšku“. Do slupky ho ovšem dostanete jen coby odpadní produkt po přípravě avokádového toustu. Neplánovaný a k tomu férový eko marketing, no ne?

Původní článek byl publikován na Jídlo a radost, blogu, který vzniká v Ambiente.


 

Čtěte také