Aktuální vydání magazínu Forbes

madetaci_sajt
vyhnálek done

O váš nákup bude boj. Startuje Koloniál.cz, nový soupeř pro Rohlík a Tesco

Pošli to dál

Bitva o to, kdo vám doveze nákup až ke dveřím, se naplno rozjíždí. Pokud bydlíte v Praze a jejím blízkém okolí, máte možnost si nakoupit potraviny už ve čtyřech velkých e-shopech. Ode dneška se k službám iTesco, Rohlík a Košík přidává i Koloniál, internetový obchod patřící pod E-commerce holding.

ECH se na českém internetu stává jedním z nejdůlěžitějších hráčů. Má pod sebou vedle Koloniálu dalších 16 e-shopů s módou, sportem, šperky, hodinkami, dětským zbožím či zdravoními pomůckami, zaměstnává 300 lidí a v Rudné u Prahy vybudoval moderní logistický sklad, který by letos měl dorůst do plochy 24 tisíc metrů čtverečních. A rychle roste i finančně: v tomto fiskálním roce očekává ECH obrat 1,9 miliardy korun. Do několika let to má být 15 miliard.

kolonial auto

Koloniál startuje proti silné domácí konkurenci, ale věří si. „Chceme se zaměřit na čerstvé zboží, přivezeme vám ho čerstvější než konkurence,“ říká šéf Koloniálu Petr Vyhnálek (na fotce), který více než 10 let vedl český řetězec Globus. Podle jeho slov se nováček má od ostatních odlišit i důrazem na plánované automatické velké nákupy, do kterých patří hlavně těžké zboží, jež kupujete stále dokola. „Průměrná rodina kupuje stále 150 výrobků – ne značek – a to po celý rok,“ dodává Vyhnálek.

Koloniál nabídne sortiment od více než 120 dodavatelů, s nimiž spolupracuje napřímo – takže čerstvé zboží od nich veze přímo k zákazníkovi a minimalizuje tak vlastní skladování. Aktuálně je dostupný pro zákazníky z „velké Prahy“, ale v plánu je rozšíření do dalších měst. Konkrétní ovšem Vyhnálek být zatím nechce.

Nový potravinový e-shop prozatím funguje s rozvážkou zadarmo a s dodáním nákupu v čas, který si zvolí zákazník. Každý dostane na výběr z dvouhodinového „okna“, které bude následně esemeskou zúženo do deseti nebo dvacetiminutového rozmezí. „Je to jeden z testů. Musíme v reálných podmínkách ověřit, jak to bude fungovat,“ dodává Vyhnálek.

Podle jeho slov Koloniál evokuje tradici, kterou maloobchod má. „A v kombinaci s moderními technolgiemi má možnost vrátit nákupům individuální přístup – takže prodejce zná váš pravidelný nákupní seznam, ví, co pravidelně nakupujete a co vám udělá radost,“ popisuje Vyhnálek.

Pro srovnání – Kolik co stojí ve velkých českých e-shopech s potravinami

Desítka Gambrinus (v lahvi):
Tesco: 12,90 Kč
Rohlík: 12 Kč
Košík: 10,10 Kč
Koloniál: 11,90 Kč

Obyčejný tukový rohlík:
Tesco: 1,50 Kč
Rohlík: 2 Kč
Košík: 2 Kč
Koloniál: –

Litr polotučného mléka:
Tesco: 25,90 Kč (Lactel)
Rohlík: 17 Kč (Lactel)
Košík: 11,70 Kč (Tatra, sleva)
Koloniál: 14,90 Kč (Tatra)


Více jsme o Koloniálu.cz a potravinovém souboji na českém e-commerce trhu psali už v dubnovém Forbesu. Pokud si ho chcete objednat, napište na publisher@forbes.cz.

 

Čtěte také