Aktuální vydání magazínu Forbes

jajsembest_sajt
moncler

Menší, pružnější a efektivnější. Pop-up shopy ukazují budoucnost nakupování

Pošli to dál

Skoro to vypadá, jako by se denně někde otvíral nový pop-up obchod, pořádal nový prodejní event nebo někde vyrostl mobilní obchod.

Když v prosinci svůj pop-up v Los Angeles otevřela Kylie Jenner, nevlastní sestra Kim Kardashian, zákazníci u dveří čekali už od noci. Louis Vuitton plánuje od 14. do 29. ledna otevřít pánský pop-up v Miláně. Pop-up značky Moncler na letišti v Dauhá, kde figuríny v bundách sedí na sedačkách lanovky, je zaměřený na lyžařskou módu.

Tak dnes chtějí spotřebitelé nakupovat – v dočasných prodejnách s danou značkou, která vznikne na dobu od jednoho do 120 dní. Nabídka limitovaných edicí po omezenou dobu umožní obchodníkům vyvolat u zákazníků zájem a pocit naléhavosti, který ještě přiživuje masáž prodejců přes sociální sítě.

Čtěte také: Vůně dubu. Aston Martin se v Londýně pyšní podlahou z karlštejnské truhlárny

Obchod obvykle návštěvníkům nabízí cosi jedinečného, ať už jde o lokaci, zážitek, neobvyklost nebo služby či doplňky kolem prodávaného zboží. Optika Warby Parker třeba umístila jeden ze svých pop-upů do přestavěného školního autobusu. A když svůj pop-up v newyorském Soho otevírala značka spodního prádla Aerie, zvala na odpolední lekci jógy, setkání s modelkou Iskrou Lawrence a k tomu přidala návod, jak si vyrobit květinový věnec.

Pop-up obchody nejsou novinkou, ale teď se derou na výsluní. Pro značky totiž představují moderní formu showroomů. Pop-upy umožňují obchodníkům testovat a prodávat zboží rychle a efektivně na jakémkoliv trhu. A široká škála značek – začínající, internetové, zavedené i luxusní – zkouší pop-upy z různých důvodů.

Začínající návrháři a e-byznys, kteří nikdy neprodávali zboží v kamenném obchodě, zjišťují, zda má jejich značka tah na branku, než se zavážou k dlouhodobé nájemní smlouvě v klasické prodejně. Zavedené značky takto zase testují nové lokace a trhy a snaží se povzbudit sezonní výprodeje.

Cílem je uspořádat něco nového a osvěžujícího. Pop-up obchody mají různé formáty od dočasných modulů, které mohou vzniknout prakticky ihned, přes polokamenné pop-upy na klíč až po obchodní prostory v nemovitostech, kde značky dočasně získají prostor k pronájmu.

popup2

Značka By REVEAL, kterou založila Megan Berry, vytváří pro maloobchodníky pop-upy na klíč a její přenosné prodejní budky a stánky lze smontovat za méně než 30 minut. Její formát lze přizpůsobit různým požadavkům a předvádění mnoha výrobků i značek. Pop-upy od by REVEAL se objevují v ulicích a ve veřejných prostorách, v parcích, hotelových lobby nebo třeba recepcích velkých korporací.

Pop-upy na klíč vyvíjí, staví a provozuje také společnost WithMe, která vám postaví pop-up obchod včetně digitálních katalogů, virtuálních převlékáren s „kouzelnými“ zrcadly, chytrých prodejních systémů a elektronického obchodování. Je to řešení modulární a digitální a lze je připravit do dvou dnů.

Čtěte také: Na kótě K10 mezi digitálními nomády. Praha má nové místo pro sdílenou práci

Společnost začala fungovat před třemi lety a spolupracovala mimo jiné se značkami Zappos, Harley-Davidson, magazínem Wired, značkami Urban Outfitters nebo Estée Lauder.

Zdá se, že pop-upy jsou budoucností maloobchodu. Coby menší, pružnější a efektivnější formát obchodu mají přímý kontakt se zákazníkem. Značky je úspěšně využily, aby vyzkoušely nové lokace, výrobky i partnerství a různé formáty pop-upů jim umožňují rychle se zvětšit nebo zmenšit. Pop-upy zůstanou svěžím formátem, protože jejich obsah bude určovat hlavně zákazník.

Čtěte také