Aktuální vydání magazínu Forbes

Pietro Filipi je na prodej. Značka shání investora, který ji dostane ze ztráty

Pošli to dál

Dvojka na trhu s českou módou, značka Pietro Filipi, kterou v roce 1993 založil Petr Hendrych, je po čtyřech letech opět na prodej. „Je to pravda, Pietro Filipi hledá pro svůj potenciál další investici. Víc to teď ale nemůžu komentovat,“ potvrzuje informaci Forbesu sám Hendrych.

Jedním z hlavních důvodů, proč se dvaapadesátiletý podnikatel snaží zbavit části (případně celé) firmy, jsou finanční potíže, do kterých se Pietro Filipi v posledních dvou letech dostal. Loňský obrat se totiž firmě meziročně propadl z 543 milionů korun na 478 milionů a zisk EBITDA poprvé klesl do záporných čísel – loni prodělala před zdaněním, úroky a odpisy 1,3 milionu.

Čtěte také: Vlastní butik a značka v sedmadvaceti. Mladého návrháře inspiruje Paul Smith

Hendrych, který v Pietro Filipi drží podíl 77,4 procenta, se firmu snaží prodat od května. Ve zprávě pro investory, kterou má Forbes k dispozici, se píše, že „akcionáři jsou ochotni jednat o jakékoliv formě spolupráce od základní investice přes odprodání majoritního podílu, až po úplné převzetí“. Součástí plánu je každopádně i to, že se sám Hendrych stáhne víc do pozadí.

Když přitom v roce 2013 odkoupil od fondu Genesis Capital s pomocí investora Radima Jaska a šedesátimilionového úvěru od České spořitelny zpátky majoritní podíl, plánoval, že znovu naplno převezme kontrolu nad svojí značkou, se kterou měl v plánu dobýt svět.

„Společnost Pietro Filipi si nakoupila své vlastní akcie akvizičním úvěrem, já jako Petr Hendrych toto dozajišťuji svým nemovitým majetkem. Tím, že jsem to zajistil svým privátním majetkem, dávám najevo, že tomu skutečně věřím, na buben bych fakt přijít nechtěl,“ říkal tehdy Hendrych.

hendrych3
Zakladatel značky Pietro Filipi Petr Hendrych.

Jenže značce se zřejmě nedařilo tak, jak si Hendrych představoval. O dva roky později přesunul více kompetencí na management firmy, který se byznys pokusil znovu nastartovat, místo toho ale přišel i mimo jiné kvůli problémům s kvalitou oděvů propad tržeb i zisku.

„Něco jsme v roce 2015 změnili a to se projeví až se zpožděním. Společnost potenciál má, výsledky nám už zase začínají nabíhat,“ říká Hendrych s tím, už v letošním roce by EBITDA měla být zase v mírném zisku. Do tří let pak Pietro Filipi plánuje vyrůst na zisk 46 milionů korun.

Čtěte také: Bomma má nové šéfy. Po Olgoj Chorchoj ji přebírají vítězové Czech Grand Design

Aby toho dosáhl, neobejde se ale bez okamžité investice, která čeká na nového (spolu)majitele – na provoz žádají současní akcionáři 20 milionů, dalších 24 milionů pak v příštích dvou letech bude potřeba na investice do komunikace se zákazníky.

Částka, za kterou je Pietro Filipi k mání, není známá, podle Hendrycha už probíhají jednání s konkrétním investorem, k dohodě ale zatím nedošlo. „Počítám, že by vše mohlo být dotažené do konce října,“ odhaduje podnikatel.


 

Čtěte také