Pokud jste plánovali, že si pořídíte nejrychlejší sériově vyráběné auto světa Bugatti Veyron, máte smůlu. Úplně poslední vůz s pořadovým číslem 450 se totiž minulý víkend prodal.

Automobilka už loni v říjnu, kdy ji Forbes navštívil v její továrně ve francouzském Molsheimu, odhadovala, že zbývá vyrobit posledních zhruba deset veyronů. A i to už je dnes minulostí.

LA_FINALE

Poslední kus unikátního auta, které se do Guinnessovy knihy rekordů zapsalo bláznivou rychlostí 431 km/h, má podle jediné fotografie, kterou Bugatti zveřejnilo, temně červenou barvu, nese název „La Finale“ a jeho majitelem se stal nejmenovaný kupec z Blízkého východu.

„Žádný jiný výrobce nedokázal tak úspěšně prodávat auto, které je unikátní svou špičkovou technologií a zároveň luxusem. Neobyčejná kapitola v dějinách automobilového průmyslu je teď na svém konci,“ prohlásil prezident Bugatti Wolfgang Dürheimer.

Slavnou značku, kterou na začátku 20. století založil Ettore Bugatti, vzkřísil v roce 1998 německý Volkswagen. O sedm let později pak z továrny vyjel první veyron – auto o výkonu 1000 koní, s rychlostí přes 400 km/h a zrychlením z nuly na sto za méně než tři vteřiny.

SCH_6442 copy-web

K 300 vyrobeným kupé s uzavřenou střechou pak přibylo ještě 150 roadsterů včetně inovované verze se silnějším motorem, který má ještě o 200 koní víc. Jak se veyron vyrábí a jak se v něm jezdí, jste si ostatně mohli přečíst i ve velké reportáži v loňském prosincovém Forbesu.

Unikátní auto se přitom do historie nezapsalo jen jako nejrychlejší – ale také jako jedno z nejdražších. Pro majitele i automobilku. Průměrná cena veyronů se nakonec vyšplhala na 2,3 milionu eur, podle odhadů ale Bugatti na každém autě prodělalo dalších 4,6 milionu eur.

„Naši zákazníci si veyron nekupují jen proto, aby vlastnili nejrychlejší produkční auto na světě, ale váží si i toho, že se stali součástí tohoto projektu,“ tvrdí Dürkheimer.

Než bude poslední vyrobený veyron předán jeho novému majiteli, bude spolu s modelem, který má pořadové číslo 1, vystavený příští týden na automobilovém veletrhu v Ženevě.

Bugatti, Molsheim, Francie 23.10.2014

Bugatti už mezitím pracuje na nástupci veyronu, který by mohl být podle všeho alespoň částečně představen už na konci tohoto roku, případně na přelomu toho dalšího.

Automobilka údajně paralelně pracuje na třech variantách nového modelu. Téměř jistě nepůjde o pětidvéřovou limuzinu Galibier, jejíž koncept představila už dřív. Jednou z variant má být supersport, který bude mít ještě o 25 procent větší výkon než současný veyron.

Podívejte se i na reportáž Forbesu z francouzského Molsheimu:


Čtěte také:

To nejlepší z autosalonu v Detroitu. Sedm aut, která stojí za to vidět