Aktuální vydání magazínu Forbes

nwsltr1702sajt
buffy

Přemohla upíry, teď „Buffy“ rozjíždí byznys v troubě

Pošli to dál

„Pečení je miliardový byznys, který ještě neprošel modernizací,“ říká Sarah Michelle Gellar, dřív známá v roli přemožitelky upírů Buffy, ale dnes možná víc coby spoluzakladatelka startupu s názvem Foodstirs, který nabízí předplatné na produkty ke snadnému pečení. Loni v září se Gellarová spojila s kamarádkou a odbornicí na PR Galit Laibow a Giou Russo, bývalou vysoce postavenou zaměstnankyní idolu všech amerických hospodyněk Marthy Steward, a rozhodly se založit novou kulinářskou značku, která by dostala jejich rodiny a přátele společně do kuchyně.

Gellar a Laibow jsou obě matky, které pro své rodiny hledaly zábavné a přitom naučné aktivity, které by vytrhly jejich děti od obrazovek telefonů a televizí. Nemohly však nalézt nic dost sexy a začaly být poměrně frustrované, když zjistily, jak omezené jsou jejich možnosti. Třeba když hledaly něco, s čím by mohly nenáročně a hlavně zábavně péct a to za použití jednoduchých ingrediencí. „Lidé stále volají po větší kvalitě výrobků a my jsme věděly, že máme nápad, jak to uskutečnit,“ říká Buffy-Gellarová.

Foodstirs nabízí krabice, které každý měsíc přicházejí k zákazníkům poštou a obsahují různé směsi, prášky, zmrzlinové špejle, cookie nože a všechny další nástroje, které potřebujete ke zhotovení receptu. Jen oleje, vejce, jogurt (což je zdravá náhrada polevy) a pečící plechy musíte mít vlastní. Ingredience v krabicích jsou bez konzervačních látek, bez geneticky upravených jídel, bez umělých barviv a taky bez příchutí.

foodstirs

Gia Russo, Sarah Michelle Gellar a Galit Laibow rozjely startup Foodstirs.

„Myslím, že předplatné je opravdu zajímavý způsob, jak být přímo spojen se svým publikem a dostat produkty k němu domů,“ říká Gellarová. Sady na pečení Foodstirs jsou k dispozici s tříměsíčním předplatným za 72 dolarů, za 6 měsíců zaplatíte 132 dolarů a za rok potom 252 dolarů. Jednotlivé soupravy a nástroje jsou k dispozici také jednotlivě s možností objednání online. Nedávno byla pro změnu spuštěna sezonní nabídka na koláče, dorty a cookie formy ve tvaru srdce a také další „nezbytnosti“ k zamilované oslavě Valentýna.

„Dáváme veškeré naše zdroje a možnosti do vytvoření co nejkvalitnějších výrobků. Chceme se přestěhovat do maloobchodů, abychom měli přímý kontakt se zákazníky,“ tvrdí Gellarová. „A také chceme pracovat ekologicky“. Gellarová si klade za cíl, aby se značka zdravého životního stylu rozšířila po celém světě právě skrze malé obchůdky. A na který milník pro Foodstrirs se nejvíce těší?„Asi na vstup na burzu,“ říká. „Ten den bude skvělý“.

Jenže to ji čeká ještě dlouhá cesta. „Protože když se setkáte s investory a řeknete: ’Buffy má podnikatelský nápad‘, vidíte, jak „vážně“ vás berou,“ stěžuje si Gellarová. Celebrita se stává podnikatelkou a ne vše jde lehce či na první pokus. Právě naopak, tým se potýkal a stále potýká s problémy, co se týče financování a rozesílání jejich produktů, jako prakticky všichni zakladatelé něčeho nového.

„Máte představu, musíte věřit v sebe sama, když vám nikdo jiný nevěří, a musíte jít za svým,“ nevzdává se inovátorka z kuchyně. „Viděly jsme už mnoho zavřených dveří, kolikrát na je přibouchly přímo před obličejem a prakticky nikdo kromě nás samotných nás nebral vážně. Věřilo nám opravdu málo lidí, ale zrovna oni jsou ty správné osoby, které vám pomohou myšlenku dále utvářet a pěstovat ji.“

Čtěte také