Rukama jí prošly desetitisíce kabelek, mnohdy skvostných. Třeba model Flap od Chanelu z roku 1985 nebo známá investiční kabelka Birkin od Hermés, na kterou si můžete počkat i šest let. Jednatřicetiletá Dominika Hampelová je spolumajitelkou firmy LBCE, která stojí za Luxury Bags, prvním a největším bazarem luxusních kabelek u nás.

Co obnáší podnikání, poznala díky svému otci, který měl v centru Prahy půjčovnu CD, a ona u něj od 15 let pracovala. Na počátku jejího vlastního byznysu stála půjčovna kabelek, kterou před deseti lety založila se spolužáky z gymnázia a která se postupně proměnila v e-shop s kamennou prodejnou v centru Prahy.

„Když jsme před deseti lety začínali, všichni se nám smáli, co jsme to vymysleli za hloupost,“ vzpomíná Hampelová, která se postupně naučila rozpoznat tisíce modelů kabelek. Zpočátku jí pomohly i prodavačky ze značkových obchodů v Pařížské ulici, ke kterým si chodila pro radu.

„Tehdy to bylo v Pařížské jiné. Byl tam Louis Vuitton, Hermés, Burberry, Gucci a Prada a když jsme dostali nějaký přírůstek do komise, mohla jsem ho tam přinést a porovnat s novou kabelkou. Teď už by se se mnou asi nikdo nebavil,“ říká vystudovaná informatička a statistička.

Padělek od originálu dnes pozná na první pohled tak v 95 procentech případů, zbylých 5 % lze poznat až po podrobnějším prozkoumání. Třeba díky tomu, že se kabelka jinak leskne, ucha jsou netypicky přišitá nebo je patrný rozdíl v kovových detailech. Několikrát už tak zklamala zákaznice, které přinesly do prodeje imitaci v domnění, že jejich model je pravý. Právě výkup zboží představuje velkou část práce patnáctičlenného týmu Luxury Bags.

Každá zaměstnankyně, které projde rukama až 300 kabelek, bot a doplňků týdně, musí dokonale znát všechny přijímané značky i modely a originalitu každého kousku. Expertem se ale člověk nestane přes noc. „Může to trvat třeba i dva roky,“ vysvětluje Hampelová.

Ostatně kvůli obtížnosti celého procesu musela snížit počet vykupovaných značek z původních sto padesáti na sedmdesát a nedostatek lidí, kteří by se ve značkách dokonale vyznali, je zase tím, co zatím brání rozšíření aktivit Luxury Bags i do jiných zemí.

A které značky jsou nejžádanější? Číslem jedna je Louis Vuitton, konkrétně model Neverfull. „Ten už ani nedáváme na stránky e-shopu, stačí jej vyfotit na Instagram a vzápětí se nám ozve až stovka lidí,“ popisuje Hampelová.

Naopak téměř nemožné je prodat kabelky červené barvy a z exotické kůže. „Protože naše zákaznice jsou asi přece jen trochu konzervativní a nerady na sebe upozorňují,“ doplňuje. Ona sama dává přednost značkám jako Fendi nebo Gucci a jejich výstřednějším chlupatým a barevným modelům.