Aktuální vydání magazínu Forbes

Proč Adobe platí kreativcům celý rok za to, aby si dělali, co chtějí

Pošli to dál

Před dvěma lety začalo Adobe, tvůrce programů Photoshop, Illustrator nebo InDesign, nabízet program jménem Adobe Creative Residency. Celý jeden rok vybraní designéři, digitální umělci, ilustrátoři a fotografové pracují na vlastních projektech, které pak online sdílejí s komunitou Adobe.

Tito kreativci pobírají plný plat a k tomu benefity, dostanou neomezený přístup k nástrojům Adobe, taky hardware nebo i pozvánky na speciální eventy pořádané firmou. Co za to? Adobe dostává cenný náhled do toho, jak jeho zákazníci myslí a přemýšlejí.

Program Creative Residency právě ukrajuje svůj třetí ročník a nová skupina lidí začala pro Adobe pracovat v květnu. Mala Sharma je viceprezidentkou firmy a generální manažerkou Creative Cloudu a tvrdí, jak byl tento program dobrým byznysovým rozhodnutím pro její softwarovou společnost.

„Program vznikl proto, že hluboce věříme v sílu kreativců, a naším cílem bylo vytvořit platformu, skrze niž bychom se s nimi mohli konkrétní a smysluplnou cestou propojit,“ říká Sharma. Před dvěma lety to celé odstartovalo dvěma zaměstnanci z USA, ve třetím roce už se řady rozšířily i mimo Ameriku. „Poprvé jsou tu dva kreativci z Německa.“

Těžko se dá generalizovat, co vlastně tito lidé pro Adobe dělají, protože každý má svůj vlastní, osobitý projekt. Tak třeba ilustrátorka a animátorka Syd Weiler byla z těch, které významně posunuly hranice svých možností.

„Vytvořila si vlastní komunitu na streamovací platformě Twitch,“ popisuje šéfka projektu. „Několikrát za týden vysílá, jak maluje a ilustruje za použití nástrojů Adobe. Dnes je známa coby autorka obrázků pro iOS a její holubi Trash Doves se stali na Facebooku virálními. I díky tomu počet jejích fanoušků na sociálních sítích narostl na 50 tisíc.“

Podobných případů rozvoje a nacházení nových příležitostí, což Adobe těší nejvíc, je celá řada. Animované spoty Craiga Winslowa se objevily v obchodech Nike po celém světě. Christine Herrin nastartovala nový online obchod. Vlogerce Saře Dietschy natolik narostlo obecenstvo na sociálních sítích, až ji The White House Council pozvala na event Women and Entrepreneurship.

A co tohle celé vlastně iniciátorovi myšlenky přináší? „Pozorovat zblízka příští generace nám umožňuje vcítit se do našich zákazníků a motivuje naše inženýry, produktové manažery a marketéry, aby jim porozuměli a vystihli tak jejich potřeby,“ myslí si Sharma. „A druhá věc je ta, že takto zákazníkům ukazujeme, že jsme jejich partner, ne jen poskytovatel nástrojů nebo prodejce.“

Pokud chtějí softwarové firmy uspět i v budoucnu, měly by podobnou filozofii praktikovat taky. Protože právě pro příští generaci umělců, designérů, fotografů nebo i filmařů teď svoje produkty vyvíjejí.

„Myslím, že je to ta nejsprávnější cesta pro tech lídry, pokud si chtějí udržet kontakt se zákazníky,“ přesvědčuje Sharma. „Tihle lidí nás nutí k inovacím a vývoji. Náš program je investicí do přicházející generace mladých, dravých, kreativních lídrů.“


 

Čtěte také