Aktuální vydání magazínu Forbes

obalgha_sajt_2017-04
pivo

Promyšlený paradox: pivovarnický gigant odrazuje od nadměrného pití piva

Pošli to dál

Iniciativa proti nezodpovědné konzumaci alkoholu může přijít i z docela nečekaných míst. Konkrétně od belgického gigantu Anheuser-Busch InBev (AB InBev), který vyrábí asi čtvrtinu veškerého piva na světě a který stojí za značkami, jako je americký Budweiser, mexická Corona nebo belgická Stella Artois. Jeho cíl je prostý – chce omezit nárazové nadměrné pití alkoholu, jeho konzumaci nezletilými a řízení pod jeho vlivem.

V tažení proti negativním dopadům nezodpovědného pití alkoholu se tak firma přidala po bok vlád. „Soukromý sektor může hrát významnou roli v popularizaci tíživých společenských problémů. Vlády na to samy nestačí,“ uvedl třeba bývalý kanadský premiér a současný předseda globálního poradního výboru představenstva AB InBev Jean Chrétien.

Jak bude tahle snaha vypadat v praxi? Společnost plánuje do roku 2025 vyrábět aspoň 20 procent všech nápojů buď úplně nealkoholických, nebo s nízkým obsahem alkoholu, tedy s obsahem 0 až 3,5 % alkoholu. A to je ambiciózní plán – v současnosti totiž nealkoholická a nízkoalkoholická piva představují 9 procent produktů firmy.

Zároveň nestřílí jen do vzduchu – pro začátek si společnost vybrala podle serveru Huffington Post města v šesti ze svých největších trhů – ve Spojených státech, Číně, Belgii, Mexiku, Brazílii a Argentině, kde chce pracovat se školami, obecní správou, místními neziskovkami a organizacemi v oblasti veřejného zdraví na společném vypracování programů šitých na míru potřebám každého města.

Dalšími kroky, které chce AB InBev podniknout, je investovat miliardu dolarů (firma za loňský rok vydělala přes 28 miliard dolarů) v horizontu deseti let do osvětové kampaně propagující rozumnější konzumaci alkoholu. Stejnou částku přitom dala do kampaní zaměřených proti řízení pod vlivem alkoholu a jeho konzumaci mladistvými za posledních 23 let. Na etiketách se také chystá uvádět více informací ohledně zdraví.

První vlaštovkou kampaně je video Celebrate Tomorrow, které zobrazuje kulturu zodpovědného pití, kterého se AB InBev snaží dosáhnout. A protože je to firma globální, i děj videa se odehrává všude možně, tedy v Šanghaji, Buenos Aires, Mexico City, São Paulu, Bruselu a New Yorku.

Čtěte také