Aktuální vydání magazínu Forbes

revolucie_sajt
Party

Sex, drogy a alkohol na vašem Facebooku vedou k tomu, že nezískáte práci snů

Pošli to dál

Jak důležitý je váš profil na sociální síti, když hledáte práci? Nový průzkum ukazuje, že to je zásadní věc. Z výsledků je vidět, že o některých věcech se na sociálních sítích vyplatí mlčet. Třeba o vašich nočních party a svém sexuálním životě. Naopak vám pomůže, když občas zmíníte, že mimo své zaměstnání děláte i na nějakém neziskovém projektu.

Průzkum udělala v srpnu společnost JobVite z kalifornského San Matea, která vyvíjí software pro personalisty. Naprostá většina, celkově 93 procent všech dotazovaných, uvedlo, že si prohlíží osobní profily kandidátů na sociálních sítích. A 55 procent z nich dodalo, že to, co na nich viděli, nějak ovlivnilo jejich názor na zájemce o práci. Na LinkedInu zkoumají pracovní zkušenosti a reference na kandidáta, na Facebooku zjišťují, jak do firmy zapadne.

Tady je pár příkladů, čeho byste se měli na sociálních sítích vyvarovat, když hledáte práci:

Zmínky o alkoholu negativně vnímalo 44 procent zaměstnavatelů.
Zmínky o zbraních se nelíbily 51 procentům dotázaných.
Vulgarismy odradily až 63 procent personalistů – na druhé straně 5 procent z nich uvedlo, že vulgární mluva je plus. JobVite neupřesňuje, ve kterých oborech se vulgarismy očekávají (ale nebudeme asi daleko od pravdy, když zmíníme třeba řidiče náklaďáků nebo burzovní obchodníky).
Příspěvky se sexuálním obsahem odsoudilo 70 procent personalistů a jen jedno procento je přijalo pozitivně. Jediný druh příspěvků, který vnímali ještě hůř, byly zmínky o užívání drog (83 procent proti, 2 procenta pro).

Mezi tím vším je prostor pro to, abyste naopak ukázali, že se snažíte dělat obecně prospěšnou nebo dobrovolnickou práci, říká Lars Leafblad, spoluzakladatel personální agentury Ballinger Leafblad, která se specializuje na neziskový sektor. Podle jeho slov dobrovolnictví ukazuje na zvídavost, iniciativního ducha a snahu se učit a vcítit se do druhých. Tedy vlastnosti, které většina firem hledajících zaměstnance ocení. Personalisti tím odhadují zásadní věc: důvěryhodnost žadatele o práci, říká Leafblad. Firmy to berou tak, že tito lidé dělají něco navíc než jen práci pro osobní prospěch. A to zaměstnavatele zaujme rozhodně víc, než série rozmazaných fotek, jak do sebe lijete panáky na baru.

Čtěte také