Sto milionů. Tolik lidí si už údajně platí za službu Amazon Prime, jejíž součástí je neomezená doprava zdarma na vybrané produkty nebo přístup k filmům a seriálům z cizí či z vlastní produkce Amazonu. Služba ve své standardní podobě vyjde na 99 dolarů ročně.

Je to vůbec poprvé, co Jeff Bezos, zakladatel Amazonu a nejbohatší muž světa, zveřejnil počet jejích předplatitelů. Učinil tak ve výročním dopisu akcionářům firmy, kde mimo jiné uvedl: „Po 13 letech od spuštění jsme překročili 100 milionů platících uživatelů Primu. V loňském roce jsme touto cestou odeslali přes 5 miliard položek do celého světa. Počet nových předplatitelů byl loni nejvyšší za celou naši historii – jak v USA, tak celosvětově.“

Zdroj: Quartz/Atlas

Ačkoli se Prime snaží prorážet v mnoha cizích zemích, jedna mezi nimi vyčnívá. Indie představuje pro Amazon obrovský potenciál a zatím se zdá, že na vpády amerického giganta reaguje velmi kladně, čímž se Bezos pochopitelně pochlubil.

Amazon In. je údajně nejrychleji rostoucím indickým tržištěm a za první rok zde služba Prime zaregistrovala více nových uživatelů než kdekoli jinde. To je něco, co si ve druhé nejlidnatější zemi světa rozhodně za rámeček (do dopisu akcionářům) dáte.

Bezos také v dopise potvrdil, že Prime začne brzy fungovat v rámci Whole Foods, řetězce kvalitních potravin, který Amazon loni koupil za necelých 14 miliard dolarů, aby testoval, co si v kamenném retailu může dovolit. Whole Foods v květnu skončí se svým věrnostním programem, a jediné výhody tak budou dostupné pouze předplatitelům Prime účtů.

Nejen z dopisu akcionářům je tak patrné, že crosssellingový synergický koktejl začíná mít čím dál jasnější recept. A existuje pravděpodobnost, že jej v možná ne tak vzdálené budoucnosti ochutnáme všichni.

Pokud se tedy dříve nepustí do stávky všichni ti špatně placení zaměstnanci…