Nejlepší podnikatelský nápad má Jan Klodner. Je mu osmadvacet let a společně s bratrem Davidem vymyslel interaktivní rehabilitační pomůcky SunBall, kterými oslnil trojici profesionálních investorů na letošním UberPitch. Měl totiž něco, co ostatní ne. Hotový produkt.

„Dát do toho vlastní kůži, čas a peníze. Pro nás jsou firmy zajímavé jen tehdy, pokud už mají hotový alespoň nějaký základ. Když už získaly nějakého platícího zákazníka,“ říká Miloš Sochor z Y Soft Ventures. A to byla přesně ta přidaná hodnota, kterou si brněnský startupista Klodner získal investory.

Do soutěže UberPitch, jejímž partnerem byl Forbes, se letos přihlásilo 95 startupistů, ze kterých porota vybrala 18 nejlepších. Ti dostali možnost odprezentovat své nápady podnikatelům během čtrnáctiminutové jízdy taxíkem v Brně.

Vítěz postoupil do celoevropského kola, kde bude moct svůj projekt představit globálnímu řediteli a spoluzakladateli Uberu Travisi Kalanickovi.

jan klodner

Do černého automobilu Uber Black nasedal Jan Klodner s krabicí, v níž měl schovaný svůj chytrý rehabilitační balonek. Ten se dá přes hadičky připojit k SunBall boxu a poté bezdrátově k aplikaci v počítači, kde pacient pomocí různých her posiluje svaly. Díky tomu, že se veškerá data monitorují, může uživatel sledovat svůj výkon. Cena zařízení se pohybuje okolo 19 tisíc korun a Klodner už získal prvního zákazníka.

„Se SunBallem přišel můj bratr David asi před rokem a půl, když se naše babička léčila v LDN a nechtělo se jí posilovat s klasickými činkami a míčky. Chtěli jsme pro ni navrhnout takovou pomůcku, se kterou by ji bavilo cvičit. Bohužel si ji už nestihla vyzkoušet,“ vzpomíná na podnikatelské začátky výherce letošního UberPitch, který se kromě SunBallu věnuje také vlastní firmě Spoteee, jež vytváří doprovodná videa do fitness a domovů pro seniory.

Společně s investorem Petrem Borkovcem z Brno Investment Group se Klodner shodl na tom, že nejdůležitější pro SunBall budou vztahy s distributory a napojování dalších zdravotnických zařízení.

Jak se SunBallem rehabilitovat, se podívejte zde:

Tady jsou další projekty, u kterých jsme byli:

Winkni
To je online pracovní portál zaměřený na digitální dovednosti. Dalo by se říct, že je jakýmsi Tinderem v oblasti HR s chytrým filtrováním a interaktivním dotazníkem pro uchazeče. Jeho cílem je urychlit výběrové řízení. Tak popsal projekt jeho autor Pavel Brožek.

Rada od investora: Brát si peníze od zaměstnavatele až za dobře umístěného člověka.

Qustr
Livestreamová aplikace, jejíž pomocí můžete v reálném čase stanovovat výzvy. Uživatel se připojí k libovolnému streamu a vyzve broadcastera k čemukoliv bláznivému, třeba aby se za peníze polil pivem. Lukáš Hodis a jeho tým se inspirovali u herního portálu Twitch a chtějí navázat spolupráci se známými osobnostmi.

Komentář od investora: Pokud má být projekt globální, tak bude těžké do něj zapojit zahraniční celebrity.

MusicJoy
Hudební aplikace Karla Nohejla bude propojená s wearables, ze kterých bude získávat informace o srdečním tepu, a na základě těchto údajů mixovat hudbu pro posluchače. To znamená, že když budete mít klidný tep, vybere z playlistu relaxační hudbu. Projekt je zatím ve fázi nápadu.

Komentář od investora: Produkt, který používá obsah někoho jiného – hudba, filmy – dřív nebo později narazí na nějaké „legal issues“. A to, komu máte platit poplatky, musíte mít poladěné. Nebylo to lehké ani pro velké firmy, jako jsou Spotify, Tidal a další.