Aktuální vydání magazínu Forbes

Švédský luxus na čtyřech kolech. Řídili jsme nejdražší volvo všech dob

Pošli to dál

Když milujete auta, existují pro vás na světě jen dva typy problémů. Ty první za vás dnes vyřeší už každý trochu lepší vůz. Otočit volantem, když na dálnici nechtěně usnete. Připomenout vám schůzku v kalendáři. Namasírovat vám záda. Připojit se na Facebook. Najít volné parkoviště.

Jenže pak je tu ještě druhá kategorie starostí, na které je většina aut zatím krátká. Třeba tenhle: stojím na parkovišti před letištěm, v ruce lahev výborného bílého vína a před sebou půlhodinovou cestu domů, kde bych si rád víno hned otevřel. Pochopitelně už příjemně vychlazené. To dá rozum.

Volvo XC90 Excellence - interior

Díky Bohu teď nestojím před jen tak obyčejným autem – tohle SUV Volvo XC90 je totiž to nejlepší, nejluxusnější a taky – jak jinak – to nejdražší, co kdy ve švédské automobilce vymysleli. A když chcete vyrábět nejluxusnější auto, logicky v něm nesmí chybět ani chladnička na víno.

Čtěte také: Vůz, nebo formule? Futuristický Aston Martin bude 3D skenovat vaše tělo

Najdete ji mezi zadními sedadly. Něčím podobným se dnes na trhu může pochlubit snad jen Bentley, i když, pravda – ve Volvu spíš počítali s tím, že se v ní bude chladit lahev šampaňského, protože na co jiného by vzadu byly ty dvě skleničky z křišťálového skla od Orreforsu, že.

Volvo XC90 Excellence - interior

Jenže tímhle to v tomhle autě, které Volvo pojmenovalo XC90 Excellence, jenom začíná. Zvenku sice vypadá jako obyčejné XC90, ale uvnitř najdete úplně jiný svět. Hlavní rozdíl je počet míst – zatímco normálně se sem vejde až sedm lidí, verze Excellence je pouze pro čtyři cestující.

Volvo XC90 Excellence - interior

I vzadu jsou totiž stejné dvě sedačky, na kterých vepředu sedí řidič a jeho spolujezdec. Včetně stejného komfortu – vyhřívání, větrání, polohování, masážních funkcí i stejně kvalitní kůže. Tohle je vůbec první auto, kde jsem si dobrovolně sedl dozadu a nechtělo se mi vůbec vystupovat.

Čtěte také: Kouřové clony, ježci i miny aneb Jak vypadají obrněné vozy bohatých

Držáky na skleničky jsou tady pochopitelně chlazené, případně vyhřívané, dotykový displej, kterým se ovládá všechno, co vás jenom napadne, je nezvykle i u zadních sedaček, hudební systém Bowers & Wilkins disponuje 20 reproduktory, kabina je dokonale odhlučněná pomocí dodatečné izolace a klimatizace má iontový čistič vzduchu, který vás má zbavit prachu a tabákového kouře.

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Podobně prostorný a luxusní interiér vám bude připomínat komfort, který zažijete v autech Rolls-Royce. Tady se nešetřilo na žádném materiálu – takhle vypadá dokonalý first class zážitek. Až na to, že tohle je SUV se všemi svými výhodami, tedy robustností, vysoko posazenými sedačkami, díky kterým budete mít na silnici přehled. Jen kufr není moc velký, jak byste čekali, protože bylo potřeba přidat více místa na nohy na zadních sedačkách.

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Za tohle hýčkání si samozřejmě připlatíte. Zatímco běžná XC90 začíná na cenovce 1,5 milionu korun, verze Excellence vás vyjde na 3,4 milionu, tedy víc než jednou tolik. Volvo, které máte spojené spíš s bezpečností a jistotou, tímhle modelem poprvé zamířilo do segmentu ultraluxusních vozů.

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

A také hodně silných. Protože to, co vás na volvech může štvát, tedy slabší motory, v tomto případě neplatí. XC90 Excellence dostanete automaticky ve verzi T8, což je plug-in hybrid s dvoulitrovým motorem o výkonu 320 koní, kterému ještě pomáhají elektromotory na každé nápravě, které dohromady přidávají 87 koní. SUV s hmotností, která se blíží 2,5 tuny, pak dokáže z nuly na sto zrychlit za slušných 5,6 vteřiny. A ještě si u toho zvládnete vychladit šampaňské.


 

Čtěte také