Aktuální vydání magazínu Forbes

jajsembest_sajt
rezab uvod

Světový úspěch Jana Řežába: míří do top managementu obří globální firmy

Pošli to dál

Ještě mu není třicet, jeho firma Socialbakers má hodnotu čtyři miliardy korun a teď jde ještě dál. Čech Jan Řežáb míří do nejvyššího managementu mezinárodního konglomerátu Goodbaby International. Koncern s obratem přes miliardu dolarů jej jmenoval do pozice CEO pro digitální technologie.

Koncern Goodbaby International, do něhož patří světově úspěšní výrobci dětských kočárků, autosedaček a dalšího dětského zboží, jako je Cybex, EvenFlo či Urbini, a k jehož strategickým partnerům, pro nějž třináct jeho fabrik vyrábí, patří i další proslulé značky dětského zboží jako je Mothercare, Bébéconfort nebo Maxi Cosi, je v současné době lídrem světového trhu s dětským zbožím. Koncern má 13 tisíc zaměstnanců, po celém světě ale dává práci více než 28 tisícům lidí. Jen v Číně má společnost přes 6800 vlastních obchodů. Obratem i počtem značek je dnes Goodbaby větší i než Artsana, která vlastní například brand Chicco.

Angažmá Jana Řežába potvrzuje velké ambice, které koncern má ve světě digitálního byznysu, nových technologií, mobilních aplikací a inovací. V nejužším vedení světové jedničky trhu s dětským zbožím bude mít Řežáb na starosti kompletní celosvětovou digitální strategii koncernu. V nyní pětičlenném boardu nejužšího vedení mezinárodní firmy kotované na burze v Hongkongu není přitom Řežáb jediným Čechem – globálním CEO tohoto konglomerátu se letos v lednu stal Martin Poš, zakladatel firmy Cybex. Ta se v roce 2014 stala součástí celého holdingu Goodbaby za částku 70,7 milionu eur, tedy asi 1,9 miliardy korun.

Čtěte také: Martin Poš několikrát začínal od nuly. Teď vede světového lídra s dětským zbožím

Jana Řežába i Martina Poše znáte i z obálek českého Forbesu. Oba muži se ostatně před časem právě na jednom z eventů českého Forbesu seznámili a rychle se stali blízkými přáteli. Oba spojuje nesmírně energický přístup k životu i podnikání, kosmopolitní styl života, nezpochybnitelný leadership a bezbřehé nadšení a chuť naplňovat své vize i ve chvíli, kdy si všichni ostatní ještě klepou na čelo.

„Jsem nesmírně hrdý na to, že se Jan Řežáb stává součástí našeho nejužšího týmu. Věříme, že právě Jan se svou znalostí světa digitálních technologií a inovací i světa sociálních sítí, a především se svou neskutečnou vizí, bude pro naši společnost obrovským přínosem a naši digitální evoluci posune na zcela novou úroveň,“ uvedl k Řežábově jmenování do funkce Martin Poš, CEO celého koncernu.

A na svou roli se těší i samotný Řežáb: „Goodbaby International je ve svém oboru lídrem světového trhu. Nesmírně se těším, že se stanu součástí boardu a budu moci pomáhat v dalším růstu a inovativním rozvoji firmy.“

Novou posilu osobně uvítal i Sung Čeng-chuan, prezident koncernu, který Goodbaby v roce 1989 založil. „Je nám ctí mít Jana v našem nejužším vedení,“ pronesl. „Jsem přesvědčen, že jeho přítomnost dodá boardu novou energii a také potřebný moderní pohled z nové, mezinárodní perspektivy. Věřím, že nám tato posila významně pomůže v probíhající integraci našeho celosvětového byznysu.“

Čtěte také