Navrhuje minimalistické batohy a vybudovala kolem nich vlastní značku a firmu, která ji od 24 let živí. Alex Monhartová si svými batohy podmanila nejen Prahu, ale také Kuala Lumpur nebo Hongkong, kde se po nich strhla poptávka ve chvíli, kdy díky fotografii na webu známého módního fotografa Adama Katze Sindinga obletěly celý svět.

Ve svém showroomu na Letné dnes šestadvacetiletá Alex Monhartová říká, že design vnímá jako nástroj k vyřešení problémů současného člověka. Aby je ale mohla řešit, musela se naučit dívat na design i jako na byznys.

Čtěte také: Marťan a Houževnatost. V čem tyhle dvě knihy ovlivnily investora Víta Endlera? 

Minulý rok se umístila v našem žebříčku 30 pod 30, účastní se světových veletrhů a ročně prodá více než stovku luxusních pánských batohů, které si paradoxně oblíbily hlavně ženy.

Říká, že odrazovým můstkem k tomuhle všemu pro ni byla kniha módního konzultanta Tobyho Meadowse, který pracoval s takovými značkami jako Dior, Gucci, Alexandr McQueen nebo Vivienne Westwood.

Co? „How to Set Up and Run a Fashion Label“ od Tobyho Meadowse.

Proč? „Protože většina knih o módě řeší spíše kreativní část práce a na obchod zapomíná. Tohle byla moje první kniha typu ‚jak na to‘, kterou jsem si koupila v New Yorku. Marně jsem se v Česku snažila sehnat knihu věnující se módnímu byznysu a tohle bylo pro mě úplné zjevení a dobrý odrazový můstek.“

Kdy? „V létě 2013.“

Čtěte také: Batohy za tisíce. Jak designérka naučila ženy nosit pánskou módu

Co konkrétně vás zaujalo?„Je to takové shrnutí všeho nutného, když plánujete založit vlastní značku. Idea, finance, výroba, reklama a distribuce. Jednotlivé kapitoly jsou navíc doplněny case studies a rozhovory.“

Jak? „Přiznám se, že knihy tolik nečtu. Naučila jsem se číst články a poslouchat podcasty z Business of Fashion každé ráno po cestě do práce. To mě baví. Je to jediná chvíle, kdy neřeším firmu a mám čas sama pro sebe. Díky tomu vím, jak vypadá situace na globálním poli módy.“