Vedle jiných podnikatelů by tyhle tři působily trochu jako zjevení. Tři mladé a svobodné ženy kolem třicítky, kamarádky, které baví servírovat barevné ovocné pyré v miskách.

Jenže nenechte se unést prvním dojmem. Dámy z The Soul Bowl vědí, co dělají. Přinášejí jednoduché jídlo, které je v současnosti hitem mezi příznivci zdravého životního stylu i uživateli Instagramu. 

Čtěte také: Dva Vikingové, kteří chtějí dobýt Prahu islandským kváskovým chlebem

„Nejsme bláznivky, máme vizi a plán,“ upozorňují hned na začátku. Všechny tři mají svoje zaměstnání, ve kterém jsou spokojené. Dvojčata Kristýna a Petra Vaníkovy pracují už od maturity v gastronomii, Kristýna Kokešová, hlava projektu, je PR a event manažerka.

Všechny tři však vždycky snily o tom, že rozjedou i něco vlastního. Zkušenosti mají, na tlak a stres jsou zvyklé. Ale co by bylo to pravé?

Minulý rok spolu odjely na dovolenou na Bali, a přestože chtěly objevovat hlavně krásy ostrova, vodopády a chrámy, za pár dní si uvědomily, že trasy plánují zejména podle dobrých kaváren a podniků, kde servírují „Bali bowls“, tedy kokosové misky plné chlazeného krému z čerstvého ovoce a ozdobené superpotravinami. Trendy zdravou lahůdku (původem z Austrálie), která chutná a ještě líp vypadá.

„To je ono,“ řekly si pak nad jednou takovou. „Tohle v Česku chybí.“

Pár měsíců zvažovaly, co a jak, a v dubnu otevřely pop-up stánek na první akci. Během pár hodin prodaly na 200 porcí. „Reakce byly neuvěřitelné. Pořád u nás stála fronta a telefon nepřestával zvonit. Dostaly jsme spoustu nabídek na spolupráci,“ vzpomínají. V tu chvíli jim to došlo: „Trefily jsme to, je o nás zájem.“

Jenže když se scházíme, pořád ještě pracují ve svých zaměstnáních a bowls připravují po nocích, na akce si vybírají dovolenou. „Nic neuspěcháme, rok 2018 je testovací,“ říkají. Léto stráví po festivalech a marketech. V ideálním případě by chtěly v příštím roce otevřít vlastní provozovnu v centru Prahy, ale do té doby musí vyřešit pár zásadních problémů. A taky třeba to, kde sehnat dodavatele dobrého ovoce.

„Je to problém. Chceme skvělé ovoce, které chutná jako na Bali,“ trvají na svém. Plánují ho nabízet hlavně v zimě, kdežto v létě budou používat lokální sezonní suroviny.

Teď nakupují čerstvé banány, ananasy, mango a kokos. Tedy ovoce, které lze i v tuzemsku sehnat v dobré kvalitě. Míchají ho s prášky, které samy připravují. Třeba s rozemletou sušenou řepou či s aktivním uhlím.

Věří, že se svými bowls mají šanci především u mladých žen a maminek, které si zakládají na zdravé stravě. Mohly by uspět i u mladé generace, stačí se podívat na Instagram – pod hashtagem #balibowls se skrývají tisíce fotografií.

Je ovšem nejlepší nápad začít podnikat ve třiceti? Před založením rodiny? „To je právě ten nejlepší věk,“ je přesvědčena trojice kamarádek. „Víme, že korporát se o nás nepostará, tak jsme se rozhodly o sebe postarat samy.“

Ženám, které to cítí stejně, by radily to samé. „Když nemáte strach a máte silný nápad a logické, taktické myšlení, tak to půjde,“ vzkazují. Jejich heslem je zároveň neriskovat. Tvrdí, že by si nikdy nešly půjčit tři miliony. Co můžou, dělají si samy. I když to znamená, že o víkendu jedou na samosběr ovoce. Vše financují ze svých úspor.

A nespoléhají jen na české zákazníky, chtějí pochytat i turisty. „Nemá pro nás cenu otevřít si bistro někde na Žižkově,“ kroutí hlavou. „Když už, tak v centru, kde budeme vidět.“

Vypadá to, že se na všem shodnou, i v tom, že míchají byznys a přátelství. „Věříme si a zapadáme k sobě,“ říkají jasně. „Mohly bychom tu mít někoho s lepší praxí, s vystudovanou ekonomkou… Ale k čemu by to bylo, kdyby k nám nepasoval,“ smějí se.

Znějí jako odhodlané mladé podnikatelky. Jenže pro dělání bowls musíte mít ještě jednu důležitou vlastnost navíc: „Baví nás si hrát. To je to, proč děláme zrovna tohle jídlo. Je krásné, barevné a tvořivé.“