Aktuální vydání magazínu Forbes

nwsltr1702sajt
hudba sluchatka zena

Tři služby, které by chtěly prorazit se streamovanou hudbou

Pošli to dál

Ačkoli tahle branže neexistuje příliš dlouho, mezi službami, které nám chtějí prodávat streamovanou hudbu, je už pěkný nával. Aby ne, tahle forma poslechu v podstatě čehokoliv chcete, válcuje a mění hudební průmysl jako takový a asi každý by se rád k této jízdě připojil.

Jména velkých hráčů vás asi napadnou – Spotify, Pandora, Apple Music nebo iHeartRadio. A vedle nich samozřejmě existuje i řada menších hráčů, kterým se zatím nedaří příliš konkurovat. Minimálně několik z nich by to ale rádo změnilo – jde zejména o tři služby, za kterými stojí jinak silné a zavedené společnosti, které by do portfolia svých produktů rádi zařadili právě i poslech streamů. A ačkoliv se jim to zatím příliš nedaří, potenciál na to, aby Spotify a spol. ohrozily, by mít mohly. O koho jde?

Amazon

Amazon vám rád prodá cokoliv si zamanete, kromě chce své zákazníky bavit vlastní televizí, zkoušel to i s vlastním telefonem a tak nepřekvapí, že by byl Jeff Bezos rád, kdybyste u něj poslouchali i svou oblíbenou hudbu. Vyzkoušet to můžete prostřednictvím služby Amazon Prime Music, která je součástí prémiového členského programu Amazon Prime, k  němuž se už upsaly desítky milionů lidí.

Čtěte také: Adele láme s novým albem rekordy. Streamovacím službám navzdory

Problém s touto službou je ale v tom, že není dvakrát působivá. Což neznamená, že se to brzy nezačne měnit. Budování vlastní streamovací platformy je v rámci aktivit Amazonu logické a můžeme předpokládat, že i Jeff Bezos bude usilovat o to, aby nabídl službu, kterou lidé budou chtít a budou ochotni za ni platit i v případě, že se bude nabízet mimo Prime balíček.

Samsung

IT kolos je na tom podobně jako Amazon – i on má vlastní fungující streamovací platformu Milk Music, která ovšem zatím příliš nezapůsobila. A to se nyní Samsung snaží změnit. Ve hře jsou podle zákulisních informací v podstatě všechny možné varianty – tedy modernizace existující Milk Music, koupě jiného produktu i spuštění něčeho úplně nového.

Nějakou dobu se lidé v oboru dohadovali a spekulovali, zda tento technologický obr neodkoupí od rappera Jay-Z konkurenční Tidal. Zhruba před měsícem ale Samsung oznámil, že o tuhle službu nemá zájem a podle všeho dobře udělal – Jay-Z je aktuálně s Tidalem velmi nespokojený, ukázalo se totiž, že původní majitelé zveličili údaje o počtu jeho uživatelů a rapper proto údajně uvažuje, že je zažaluje.

SoundCloud

Miliony lidí navštěvují SoundCloud, aby uspokojili své posluchačské chutě už dlouho. Teď k tomu ale budou – minimálně ti v Americe – mít i o důvod navíc. Služba tam totiž na konci března spustila svou vlastní streamovací platformu SoundCloud Go a hudbou ji naplňuje ve spolupráci se Sony Music, což je jeden ze tří nejsilnějších hudebních labelů světa.

SoundCloud sází hlavně na to, že stream nabídne současně se s tím, jak ho všichni znají a využívají. Zároveň nechce být jen místem, kde budou svá alba nabízet začínající umělci. Má mnohem vyšší cíle, jednoduše chce, abyste v budoucnu jakoukoli hudbu si zamanete, poslouchali právě jeho prostřednictvím. Podle původních plánů mělo všechno fungovat už před rokem, i tak má ale SoundCloud našlápnuto k tomu, aby uspěl. Zcela zásadní pro něj nyní bude přesvědčit stávající uživatele, kterých má až 175 milionů, aby přešli i na jeho novou – a placenou – podobu.

Čtěte také