David MacNeil si v roce 1989 vzal úvěr 50 tisíc dolarů a zastavil svůj dům. Vycítil totiž díru na trhu. Pracoval tehdy pro německou společnost AMG, která se specializuje na exkluzivní úpravy a tuning mercedesů. Jenže i u tak drahých vozů si MacNeil všiml zdánlivého detailu – nekvalitních tkaných i netkaných podlahových koberců. A rozhodl se, že je začne vyrábět, navíc výhradně v Americe, s americkými dělníky a na amerických strojích.

Čtěte také: 10 vychytávek Fordu Mustang, které splaší i vaše koně

Z MacNeil Automotive Products a značky WeatherTech postupně vybudoval impérium, které vyváží své zboží do 84 zemí světa a neprodává zdaleka jen koberce, ale v podstatě všechno myslitelné příslušenství pro majitele aut. Obrat společnosti překračuje půl miliardy dolarů, zisk dosahuje 100 milionů.

David MacNeil a Aston Martin DB5

David MacNeil se svým Aston Martinem DB5

Z MacNeila se tak stal velmi bohatý muž, který si i nadále zakládá na mottu Made in USA (nepřekvapí, že je velkým příznivcem Donalda Trumpa) a po světě se rád prohání v soukromém tryskáči Gulfstream G280, na luxusní jachtě W a v helikoptéře Airbus H145. Jeho největší láskou jsou ovšem auta, MacNeilova kolekce má hodnotu minimálně 130 milionů dolarů. A tady už zdaleka tolik na americké produkci nelpí.

V jeho vozovém parku je například několik raritních ferrari nebo porsche, včetně zřejmě nejdražšího auta všech dob – jak nyní vyšlo najevo, podnikatel z Chicaga na konci května koupil za 70 až 80 milionů dolarů unikátní sporťák Ferrari 250 GTO z roku 1963 s továrním číslem 1453.

Jde o nejvyšší známou sumu, jakou kdo kdy zaplatil za veterána. V přepočtu MacNeil za stříbrnou krásku, která má bohatou závodní kariéru včetně premiérového startu a vítězství na Tour de France v roce 1964, zaplatil 1,5 miliardy korun. Dosud byl rekord za jiné Ferrari GTO 250 z dražby před čtyřmi roky 38 milionů dolarů.

MacNeil vůz koupil od německého podnikatele a automobilového závodníka Christiana Gläsela, ten ferrari vlastnil posledních 15 let. Kolik Němec na transakci vydělal, není známé, ale jistě to byl pro něj lukrativní obchod, protože cena těchto aut v posledních dvou dekádách dramaticky stoupla. Muž, který toto ferrari vlastnil před Gläselem v letech 2000 až 2003, za něj zaplatil „jen“ 6,5 milionu dolarů…

Ferrari 250 GTO 1453

Ferrari 250 GTO 1453 na setkání v Chantilly v roce 2015. Foto: Raphael Dauvergne

Ferrari GTO 250 jsou vzácná sama o sobě, protože se jich v italském Maranellu vyrobilo jen 39 kusů, takže se automaticky řadí k tomu nejdražšímu, co ve světě motoristického sběratelství existuje.

MacNeil svůj přístup k autům i byznysu celkem přesně vystihl v rozhovoru pro americký Forbes: „Ke všemu přistupuji srdcem. To je základ. Je mi jedno, že bych třeba mohl vyrábět jinde levněji, chci vyrábět v USA.“

Že dovede spojit vlastní vášeň s podnikáním, navíc ukazuje nejen na výdělečných rohožkách v autech. Jeho velkou láskou jsou i psi. Několik mu jich zemřelo na rakovinu, což těžce nesl. Nedávno proto uvedl na trh se svou firmou PetComfort speciální ergonomické misky se stojánkem, aby i nejlepší přátelé člověka mohli jíst a pít na úrovni.