Aktuální vydání magazínu Forbes

Tohle dělá z manažerů ty pravé lídry, myslí si oblíbený šéf LinkedInu

Pošli to dál

Od té doby, co se v roce 2008 stal šéfem největší sociální profesní sítě světa LinkedIn, Jeff Weiner znatelně rozšířil řady fanoušků mezi svými zaměstnanci.

Jako jeden z nejoblíbenějších amerických šéfů (CEO) podle žebříčku agentury Glassdoor má Weiner očividně talent k tomu, být úspěšným lídrem, a teď se o své zkušenosti podělil s ostatními.

Čtěte také: Tohle studujte, pokud chcete mít vysoký plat, radí internetový miliardář Jack Ma

Na akci Master Class Q&A v New Yorku popsal Weiner několik vlastností, kterými by měl každý dobrý lídr oplývat. Mezi nimi jsou například rady nezapomínat na zaměstnance, být sebevědomý, chápat pocity zaměstnanců a hnát tým dopředu.

A když šéf LinkedInu dostal otázku, zdali je rozdíl mezi vedením lidí (leadership) a managementem, hned na to kladně odpověděl.

topimg_32629_jeff_weiner

Jen strohou odpověď ale nezanechal. Naopak, definoval manažera jako někoho, kdo vám řekne, co dělat, naproti tomu lídr vám tyto úkoly nezadává, ale inspiruje vás k nim. A každá účinná inspirace je dle Weinera odvozená od těchto tří přísad:

1. zřetelnost vaší vize

2. odvaha úsudku

3. schopnost účinně sdělovat dvě výše zmíněné věci

„Ve firmě potřebujete manažery, ale potřebujete i lídry,“ řekl Weiner. „Potřebujete lidi, kteří umějí inspirovat. Lidi, kteří týmu řeknou: Tohle je hora, na kterou teď společně vylezeme. Toto jsou důvody, proč to uděláme. Tady vidíte, proč jsme tuto horu ještě nezdolali. A tady jsou důvody, proč v tom nyní budeme úspěšní.“

Weiner ale vzápětí dodal, že samotná vize pro váš tým nestačí. „Skutečné vize jsou vzácné a nejsou samozřejmé. Co je ale opravdu vzácné, je kombinace vize se dvěma dalšími zmíněnými přísadami.“

Čtěte také: Chcete pracovat pro Elona Muska? Tohle je otázka, kterou pokládá u pohovoru

Podlé šéfa sítě s půl miliardou uživatelů po celém světě zaměstnanci potřebují cítit vaší vizi, jinak vás jako lídra nebudou následovat.

„Jako lídr musíte věřit vaší vizi v každé situaci. Pak ji musíte účinně komunikovat a je jedno, jestli to děláte jen ústně či nějakým lejstrem nebo ideálně obojím,“ řekl. „Myslím, že to je právě to, co odděluje výborné lídry od ostatních.“


Čtěte také