Aktuální vydání magazínu Forbes

obalgha_sajt_2017-03
notebook2

Za katedrou Zima, Fryc, Kučera a spol. To je škola, kterou si nemůžete „odsedět“

Pošli to dál

Jan Barta má nejsledovanější blog o českém byznysu a internetu a tohle na něm byl zdaleka nejúspěšnější příspěvek.

Před třemi lety Barta napsal text o tom, jak mu na domácí scéně schází škola, která by dokázala vychovávat internetové podnikatele. Že to je podle něj chybějící článek ve zdejším ekosystému. „Takový ohlas, jaký to mělo, jsem vůbec nečekal,“ vzpomíná Barta, který se proslavil jako doménový spekulant, dnes buduje největšího českého online prodejce pojištění ePojisteni.cz a podílí se na řadě dalšího internetových projektů.

Barta proto spolu s investory Ondřejem Bartošem (zakladatel Credo Ventures), Michalem Illichem, Oldou Neubergerem, analytikem Petrem Koubským a dalšími rozjel iCollege, jak svůj podnikatelský „crash course“ pojmenoval. Studium je od začátku koncipované jako „totální fokus na zkušenosti, na vyučující přímo z byznysu“, jak popisuje Barta.

10372048_857381120958008_1240518861381542802_n

Za katedrou se tak objevili například šéf Seznamu Pavel Zima, předseda představenstva České spořitelny Pavel Kysilka, zakladatel Mall.cz Ondřej Fryc, spoluzakladatel Avastu Eduard Kučera či John Vaňhara z Shipita. Mezi stálé lektory patří Koubský, Neuberger (založil například portál Líbímseti.cz) či Bartoš.

„Je to škola pro lidi, kteří chtějí podnikat na internetu. Záměrně se vyhýbáme slovu startup, protože se z něho stalo klišé, na které se nabaluje určitý druh lidí. Ti říkají startup každé blbosti, kterou na webu vymyslí,“ říká Barta.

1465263_753509174678537_2048584286_n

iCollege zatím prošlo 140 lidí a další přibudou na jaře, kdy bude startovat už pátý semestr. Výuka probíhá ve čtyřech blocích (podnikatelské, manažerské a technologické znalosti a dovednosti a soft skills), tradičně se rozprostře na devět sobot a stojí celkem 22 tisíc korun. Za své peníze si tady studium nemůžete jen „odsedět“ – studenti pracují na vlastním projektu a ten na konci programu musí také obhájit: připravit byznys plán a pak předvést „pitch“, tedy představit a prodat projekt investorům, tak jako v reálném prostředí.

„Klademe také velký důraz na networking, ten je velmi důležitý,“ říká Barta. „Myslím si, že jsme sehnali nejlepší dostupné české lidi z oboru. Mít možnost promluvil si tváří v tváří se Zimou nebo Frycem, to má cenu jako celý ten kurz,“ říká.

Čtěte také