Aktuální vydání magazínu Forbes

Zrozena v písečných dunách. Škodovka začala vyrábět na černém kontinentu

Pošli to dál

Když se pohybujete na africkém kontinentu a zaměříte se na tamní vozový park, nejčastěji zahlédnete vozy japonské automobilky Toyota.

To se ale začíná měnit, mezi auty se třemi ovály ve znaku se totiž čím dál častěji objevují ta s dvěma „vé“ na chladiči. A jejich prezence na černém kontinentu bude ještě silnější.

Čtěte také: Druhé Q z Boleslavi. Jak se zrodil Karoq, nástupce sněžného muže

Honba německé značky Volkswagen za tím udržet si pozici největší automobilky světa (o prvenství se už několik let přetahuje právě s Toyotou) otevřela svou další kapitolu, když ve středu dopoledne byla u alžírského města Relizane slavnostně otevřena nová továrna Volkswagenu a jeho tamního partnera SOVAC.

„Africký kontinent nabízí pro Volkswagen Group značné růstové možnosti,“ uvedl při slavnostním zahájení výroby šéf VW Herbert Diess, jehož automobilka dodala první vozy do Alžírska už v roce 1952, před dvěma lety jich tam pak prodala přes 30 tisíc kusů.

Ze čtyř linek, které umožní denně vyrobit celkem 200 vozů, bude zpočátku sjíždět kromě VW Golf, VW Caddy a Seat Ibiza i Škoda Octavie, kterých se má jen letos v Alžírsku vyrobit 2100 kusů. Od příštího roku se bude v zemi Maghrebu vyrábět i další český model, Škoda Fabia.

„Jsme přesvědčeni, že díky tomu posílíme naši přítomnost v tomto regionu,“ uvedl šéf Škoda AUTO Bernhard Maier. Mladoboleslavská automobilka je na alžírském trhu aktivní od roku 2002.

Do loňského roku tam dodala celkově přes 40 tisíc vozů, výhled pro rok 2020 už hovoří o 11 tisících prodaných vozech za rok s tržním podílem české značky kolem pěti procent.

Alžírský trh je pro VW Group zajímavý. Ještě před několika lety rostl nejrychlejším tempem mezi zeměmi Maghrebu, loni ale kvůli zavedeným regulačním opatřením poklesl až o 70 procent.

Nutnost vystavět továrnu v této zemi pak přineslo i zavedení dovozních kvót a cla na import vozů.


 

Čtěte také