skip to main content
Český byznys

48 milionů korun pro cvrčky. Čeští Sens hlásí rekordní potravinovou investici

1 minuta čtení

Český startup Sens, vyrábějící potraviny ze cvrččího proteinu, si připsal čerstvou investici ve výši 1,9 milionu eur – tedy zhruba 48 milionů korun. Jde o největší přísun kapitálu, jaký kdy tuzemský startup z tohoto oboru zaznamenal.

Investiční kolo vedly české vehikly Presto Ventures (dříve Bohemia Venture Capital) a Reflex Capital. Připojil se i startupový inkubátor UP21, který Sens poprvé podpořil v roce 2017 a jehož zakladatel Karel Janeček si tyčinky ze cvrččí mouky už v předloňském podcastu pochvaloval.

Konzumentem je ostatně i řídící partner Reflex Capital Ondřej Fryc, který k investici říká: „Obor alternativních potravin, reprezentovaný například mediálně známým Beyond Meat, je neuvěřitelně rostoucí a my věříme, že Sens v kombinaci s výrobní základnou v Thajsku má skvělou výchozí pozici globálně uspět.“

Startup, za kterým stojí Radek Hušek, Daniel Vach a Nicolas Bery, provozuje v Thajsku největší cvrččí farmu na světě a za pomoci nových peněz chce její provoz zefektivnit. Cílem je, aby byl cvrččí protein levnější než ten kuřecí.

„Díky investici se nyní můžeme soustředit na vylepšení produkce cvrččí bílkoviny, která má v budoucnu díky své udržitelnosti velký potenciál nahradit část produkce masa,“ tvrdí Hušek a dodává, že firma brzy uvede na trh nové produkty, jako například krekry, těstoviny nebo proteinový nápoj. Společnost byla dosud známá převážně pro své tyčinky.

Nejzajímavější trh pro Sens zatím představuje Německo, kde se Hušek s Vachem budou i díky novému kapitálu snažit stimulovat růst, a dostat se tak do všech klíčových tamních řetězců. V Česku produkty Sens vyjma menších partnerů prodává například internetový supermarket Rohlík nebo řetězec Makro.