skip to main content
E-shop
BrandVoice jsou speciálně označené články a další typy obsahu, které připravuje kreativní studio Forbes BrandVoice Lab ve spolupráci s obchodními partnery. Jejich cílem je informovat o zajímavých produktech a tématech a propojit partnery se čtenáři. Pokud se chcete o BrandVoice dozvědět více, napište na ales.miklik@forbes.cz.

Ví už Ježíšek o vašem eshopu?

AdVoice

Pokud provozujete online byznys nebo v něm máte na starost marketing, měli byste zpozornět. Z nákupních center začínají znít koledy a všichni tušíme, že jsou tady Vánoce.

V případě, že chcete být na Vánoce připraveni, přichystali jsme si v marketingové agentuře Unikum malý seriál článků, jak na toto období připravit jednotlivé marketingové kanály. Máte-li zájem o nezávislý názor na vaše online aktivity a jejich nastavení, neváhejte do 15.10. využít bezplatný základní audit.

A jak to vypadá, když je e-shop na období kolem Vánoc připravený se vší parádou? Nachystali jsme si pro vás tipy a nejdůležitější milníky.

Leden-únor 

Po Vánocích přichází na řadu vyhodnocení jednotlivých kanálů a kampaní. Je jednodušší se do toho pustit hned, jelikož máte ještě čerstvě v paměti jejich nastavení a správu.

12.9.

E-shopy by měly začátkem září oprašovat data z minulých let a zároveň začít připravovat vánoční strategii pro jednotlivé komunikační kanály, která bude tato data reflektovat.

Začátek října (tady se teď nacházíte)

Nepromeškejte říjnové zákazníky, tzv. early buyers. 18 % z nich nakupuje už v říjnu a 32 % si dělá průzkum dárků. Proto je důležité mít už spuštěné akviziční marketingové kampaně.

13.10.

E-shopy by měly mít jistotu, že bestsellery a produkty, od kterých se očekávají dobré prodeje, budou v dostatečném množství skladem a ihned k odeslání. Je to rozhodující faktor pro 82 % zákazníků.

26.10.

Během Vánoc může stoupnout i několikanásobně náročnost na expedici, zákaznickou péči, atd. Měli byste si být jistí, že máte dobře proškolené zaměstnance. 48 % zákazníků, kteří vám napíšou přes FB Messenger, se bude ptát na trackování objednávky. Zajistěte, aby vaši zaměstnanci dokázali odpovědět i na tyto dotazy.

14.11.

Nepodceňte čas předposlední výplaty před Vánoci – mějte spuštěné veškeré kampaně na oblíbené produkty a nabídněte tipy na dárky pro manžela, babičku apod. Nezapomínejte na to, že soupeříte s velkým množstvím e-shopů. Proto stavte komunikaci na svých konkurenčních výhodách.

17.12.

Většina přepravních společností už v tuto chvíli nestíhá doručovat. Spusťte proto kampaně, ve kterých zákazníkům nabídněte last-minute vouchery, které pokryjí i toto zdánlivě slepé období. 

25.-31.12.

E-shopy by neměly čekat na lednový výprodej. Celých 48 % zákazníků čeká na výhodnější slevy než v předvánočním období. Zákazníci mají peníze teď a chtějí mít své zboží u sebe co nejdřív. Nenechte je, aby utratili peníze u konkurence.  

Leden

Prosincovým zákazníkům nabídněte slevový kupón na nákup v lednu. Využijte síly povánočních výprodejů a zbavte se zboží, které se vám před Vánoci neprodalo. Vyzkoušet můžete i akce typu 2+1 apod. Abyste zamezili lednovým poklesům, zkuste uvést nové produkty či kolekce.

Ať už máte perfektně sestavený plán, nebo se do něj teprve hodláte pustit, nezapomeňte na to nejdůležitější – Vánoce jsou svátky klidu a míru. Tak neztrácejte hlavu. Za celou agenturu Unikum přejeme hlavně šťastné a výkonné!