skip to main content

Forbes NEXT BIG THING 2018

  Forbes NEXT BIG THING

Datum: 19. – 20. září 2018

Místo: Cubex Centrum Praha, Na Strži 2097/63, Praha

„Budoucnost není cíl. Budoucnost je směr. Tak si vyberte ten správný,“ nesla se před zaplněným sálem slova Dána Kaaveho Poura, kreativního ředitele firmy Space10, která výhradně pro nábytkářský kolos Ikea vymýšlí produkty a služby budoucnosti.

Za pár desítek minut jej na pódiu vystřídal Stephen Attenborough, obchodní ředitel „vesmírné cestovky“  Virgin Galactic miliardáře Richarda Bransona, který zasvěceně popisoval, jak se budeme cítit, až se budeme běžně vydávat za hranice stratosféry.

Tak nějak to ve čtvrtek vypadalo v pražském centru Cubex, kde jsme pořádali druhý ročník konference Forbes Next Big Thing a snažili se najít „další velkou věc“ nadcházejících let.

Zahraniční jména, mezi něž patřili například i konstruktér okřídlené lodi Simon Pivec nebo vynálezce dříve Aeromobilu a dnes AirCaru Štefan Klein, doplnili aktéři české technologické scény. Před zaplněným sálem se tak vystřídali například Tomáš Čupr z Rohlik.cz, Michal Illich ze Zuri, Michal Hrabí z Phonexie nebo člen aktuálního žebříčku Forbes 30 pod 30 Jan Pichl z ČVUT.

Ti všichni postupně proplouvali tématy, jako je umělá inteligence, kyberobrana nebo budoucnost dopravy, a často i ukázali, na čem dnes pracují a jak to může změnit naše životy.

Novinkou letošního ročníku byla akce nazvaná NEXT Company, tedy možnost nahlédnout do know-how a sídla úspěšných českých značek a zjistit, jak se v nich řeší inovace a hledá cesta do budoucnosti. Podívali jsme se pod pokličku firem, jako je Alza, Avast, Footshop, GoodAI, Socialbakers, STRV a další.