skip to main content
Český byznys

Aukro má nového majitele. Většinu získali Jan Barta a spol.

2 minuty čtení

Ještě pár let nazpět to byl jeden z nejvýznamnějších hráčů v českém internetovém byznysu. V posledních ovšem online tržiště Aukro upadalo a obrat peněz, které se přes něj protočí, se propadl na čtvrtinu. Teď se o restart služby pokusí noví majitelé.

Podle informací Forbesu ve firmě koupila 55procentní podíl investiční skupina Pale Fire Capital, za níž stojí trojice Jan Barta, Dušan Šenkypl a David Holý. Tato trojice je v tuzemském byznysu nejvíce známá díky značce ePojištění.cz, s níž jeden rok dávala jméno i nejvyšší české fotbalové lize.

V portfoliu má třeba vyhledávač nábytku a dekorací Favi, datově-analytickou firmu Semantic Visions nebo přepravní startup Zuri.

Příchod nových majitelů Forbesu potvrdil CEO Aukra Lumír Kunz. „S Pale Fire Capital jsme si sedli jak po lidské, tak po byznysové stránce a jsem rád, že můžeme Aukro společně rozvíjet. Letos výrazně rosteme a věřím, že s PFC na palubě budeme v pozitivním trendu pokračovat,“ uvedl Kunz, mimo jiné člen letošního výběru 30 pod 30.

Právě on je jedním z představitelů skupiny Leverage, která v Aukru nadále drží 45 procent. Na straně prodávajících tak stáli dosavadní finanční investoři Petr Kymlička (Equity Partners) a Ladislav Chodák (Agora). Vztahy mezi dosavadními majiteli byly napjaté a o tom, že minimálně Kymličkův podíl je na prodej, se na trhu vědělo dlouhou dobu.

Transakce podle informací Forbesu Aukro ohodnotila zhruba na čtvrt miliardy korun. Zároveň je pravděpodobné, že Pale Fire Capital do firmy nalije další peníze, a tak zvýší svůj podíl v majetkové struktuře.

Aktuální vydání magazínu
3D punk
Forbes 11/2019

Je logické, že parta kolem Jana Barty od investice do služby, kde se přeprodávají především mince, známky a další sběratelské předměty, očekává zrychlení růstu obratu i počtu uživatelů.

Aukro eviduje přes čtyři miliony registrovaných uživatelů a v poslední době se vedení daří otáčet byznys firmy, který v poslední letech výrazně upadal. Zatímco před sedmi lety byla tato e-commerce služba na vrcholu a proteklo přes ni šest miliard korun ročně, loni to bylo jen 1,5 miliardy korun. Letos ovšem firma poprvé po osmi letech obratově roste (o 20 procent) a návštěvnost meziročně vyskočila o 50 procent.