skip to main content

Batika i rybářský klobouk. Pražský fashion week se opřel do pánské módy

2 minuty čtení

Výlučně pánský start aktuálního Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku vyslal v sobotu signál, že letošní podzim a zimu se mají právě mužští zákazníci českých značek na co těšit.

Na rozdíl od světových týdnů módy jde na tom pražském víc o ukázku portfolia značky než o nastolení trendů pro následující sezonu. Ani tak není na škodu podívat se, kudy se ubírá česká autorská tvorba.

Jarní Mercedes-Benz Prague Fashion Week odstartoval mladý módní designér Jan Černý. Ten na veřejné přehlídce (protože, jak říká Černý, móda by měla být přístupná pro všechny) předvedl celkem 12 outfitů inspirovaných explosionalismem českého grafika a malíře Vladimíra Boudníka.

Černý, který si na týden módy odskočil z Paříže, kde momentálně působí na stáži v pánské divizi francouzské módní značky Louis Vuitton, předvedl kolekci plnou vzorů a barev. A to jak na klasických oblekových střizích, tak na oversized siluetách, kterými cílí především na nejmladší hip zákazníky.

Ani Adam Kost se nebál na minimalisticky střižené pánské siluety přimíchat barvy. Pracovat se vzory, batikou a stínováním mladý návrhář evidentně umí, to potvrzuje i fakt, že jsou všechny vzory z přehlídky autorské. Naučit se od něj můžete nejen kombinaci na první pohled k sobě nefunkčních materiálů, ale stejně tak i barevných kombinací, které jsou v jeho podání neotřelé. Jen se jich nebát.

Na publikum, které má rádo mladistvý styl, ale nechce ustupovat od prověřených barev a střihů, cílila přehlídka české módní značky Pietro Filipi, kterou na podzim minulého roku převzal investor Michal Mička. Kolekci navrhoval interní tým ve složení Martha Bryxi, Monika Drápalová, Filip Hieke a Ana Margarida Dias Machado. Ti si pohráli s kombinováním tradičních materiálů s hi-tech prvky a reflexními barvami. To vše doplněno o boty z pražského holešovického Footshopu.

Celý neoficiální pánský týden módy uprostřed fashion weeku ukončila prezentace kolekce módní značky a krejčovství Blažek. Elegantní černou, která kolekci dominovala, občas pročísl originální doplněk jako oversized šála či  „rybářský“ klobouk. I letos návrhářka Jana Kuťková kladla důraz na bezchybné zpracování a kvalitní látky, tedy dva atributy, kterými je česká značka pověstná.

Novou kolekci si budete moct prohlédnout také v novém butiku, který značka Blažek nedávno otevřela na adrese Nekázanka 11 v Praze 1. V něm mimo jiné najdete tři krejčovské salonky, lounge zónu a bistro, kde vám nalijí whisky. O Blažkově svatostánku moderního gentlemana píšeme i v aktuálním Forbesu.

Související vydání
Dycky med!
Forbes 3/2019