skip to main content
Showbyznys

Ben Cristovao má novou desku, chystá vlastní pivnici a zaplní O2 arenu

5 minut čtení

Kabelovna v pražských Holešovicích je zatím nepříliš známé místo s průmyslovou historií, které ale brzy projde výraznou proměnou. Stane se z něj byznysový prostor laděný podobně jako nedaleký Vnitroblock. Hned u vstupu z Dělnické ulice se navíc ještě letos otevře moderní pivní výčep, který pojme až sedmdesát hostů.

Investory restaurace jsou majitel umělecké agentury Championship Music Lukáš Rychtařík a její nejviditelnější tvář Ben Cristovao. Zatímco Rychtařík, milovník piva, se postará o nápoje, Cristovao, průkopník zdravého životního stylu a veganství, bude zase garantem jídelního lístku.

Ben Cristovao (vlevo) a šéf Championship Music Lukáš Rychtařík v kabelovně v pražských Holešovicích

V sousedství hospody, v menší průmyslové hale pak společně představili i zpěvákův nejnovější hudební počin, EP s šesti tracky zvané Kontakt. To z pohledu Forbesu není mimořádné ani tak tím, jakou muziku na něm najdete, ale spíš jaký byznys se k němu váže.

„Chtěli jsme to pojmout hodně jinak,“ vysvětluje dvaatřicetiletý zpěvák a tanečník, který je se 730 tisíci followery na Instagramu jednou z nejžádanějších reklamních tváří poslední doby. Jeho obličej a jméno pomáhají prodávat sportovní vybavení Puma nebo bagety na benzinkách ÖMV a marketingový zájem o tohoto člena výběru 30 pod 30 se promítl i do příprav desky.

Díky zájmů silných partnerů si Cristovao mohl dovolit napumpovat do projektu stovky tisíc korun: spojil se na něm s výrobcem energetických nápojů Red Bull, s nímž spolupracuje dlouhodobě, nebo s japonskou firmou Sony, které rozdá tři tisíce nových desek ke svým produktům.

Deska Kontakt oficiálně sice vyjde 28. června, venku bude ale už od neděle 23. června. První týden bude oproti aktuálním zvyklostem hudebního průmyslu ovšem k dispozici jen ve fyzickém světě. Na náměstích v Českých Budějovicích a v Brně se objeví více než dvoumetrové monolity, které v sobě budou mít staré televize a výstupy na sluchátka, z nichž bude deska hrát. Menší varianty instalací budou stát i v prodejnách e-shopů Alza.cz a Footshop.

„Má to připomenout, že hudba se dá poslouchat i jinak než online. Ale internet jsme do toho nakonec taky zakomponovali,“ směje se Cristovao. Lidem, kteří se k instalacím přiblíží, nabídnou jejich chytré telefony možnost připojit se k hotspotu a písničky si přehrát. Na obou náměstích se navíc příští týden uskuteční open air koncerty, které budou zdarma.

Retro stylizace, která propagaci desky doprovází, má mít i byznysové pokračování. Na party k představení alba Championship Music nainstalovalo i zátiší připomínající osmdesátkový panelákový byt včetně videopřehrávače, který na staré televizi pouští prvního Terminátora. Pražský byt ve stejném duchu začnou Rychtařík s Cristovaem zanedlouho nabízet k pronájmu turistům přes Booking nebo Airbnb.

Nová deska je pro Cristovaa především přípravou na vrchol letošní sezony, který z pohledu hudebníka a jeho týmu přijde 21. září v pražské O2 areně. Koncert už je téměř vyprodaný, z celkové kapacity 15 tisíc lidí zbývají jen místa v nejvyšších patrech haly.

„Už jsme ve velmi příjemném zisku. Klíčové pro nás bylo prodat aspoň osm tisíc vstupenek. Co jde nad to, je náš profit,“ dodává Lukáš Rychtařík.