skip to main content
Byznys

Bezbolestně a efektivně. Jak si zvyknout na to, že opět chodíte do práce

1 minuta čtení

Přichází moment, ke kterému se řada z nás upínala. Rozvolnění vládních opatření a postupný návrat do normálního života. Jenže každá změna s sebou nese počáteční diskomfort. A stejně jako jsme si museli zvyknout na porady na Zoomu a Skypu, teď stojíme před výzvou novou. Jak opustit teplo home officu a začít opět fungovat v kanceláři?

Dbejte na bezpečí

Uvolňování opatření i jarní počasí působí optimisticky, ale dál je potřeba dodržovat hygienické zásady a být ohleduplný. Tedy nosit roušku, pravidelně si mýt ruce, dezinfikovat povrch mobilního telefonu i klávesnici od počítače. Nezdržujte se dlouho ve společných prostorech, i když jste opravdu postrádali small talk s kolegy v kuchyňce.

Vezměte si sluchátka

Během home officu jste si mohli přivyknout na svůj rytmus práce a klid. Abyste zabránili intenzivní frustraci z telefonujících nebo diskutujících lidí v blízkosti vašeho stolu, nezapomeňte si přibalit už na první den do kanceláře sluchátka. Pusťte si klasickou hudbu, při jejímž poslechu se dokážete soustředit a zároveň tím dočasně odizolujete ruchy okolí.

Pokračujte ve svém režimu

Reklama

Kolikrát jste během pandemie slyšeli, že nejdůležitější je mít pravidelné denní rituály, které musíte dodržovat? Pokud jste si zvykli na ranní rozcvičku, běh nebo jógové ásany, není důvod se jich vzdávat ani nyní. Čím pozvolněji změny do svého života nyní implementujete, tím snadněji se s nimi sžijete.

Komunikujte přehledně

Při takzvané remote práci, kdy nejste s kolegy na stejném místě, je na vzájemnou komunikaci kladen úplně jiný důraz, než když jste fyzicky všichni spolu. Není možné se zastavit u stolu svého spolupracovníka a doptat se na detaily ani dávat průběžnou a okamžitou zpětnou vazbu.

Vytvořili jste si během karantény návyk, kdy stručně a jasně sdělujete, na čem pracujete, s čím potřebujete pomoct, a ptáte se ostatních, jak můžete přispět vy? Pak tento systém přeneste z domácího prostředí i zpět do kanceláře. Vyhnete se tak chaosu a ušetříte práci sobě i ostatním. 

Stanovujte si deadliny

Zjistili jste, že jste během home officu mnohem produktivnější než v kanceláři, protože se věnujete jen a pouze práci, a nyní vás děsí, kolik času ztratíte třeba zapovídáním se s kolegy? Stanovujte si pevné bloky, během kterých se nenecháte nikým vyrušit a koncentrujete se pouze na úkol, jejž máte před sebou. Víte přece, jak to zpívá Jiří Korn: „Nejdřív je trénink…,“ a potom zábava se spolupracovníky, dalo by se parafrázovat.

Nadchla vás práce z domova během karantény natolik, že se jí nyní nechcete vzdát? Pamatujte na to, že spoustu jejích benefitů si můžete vzít do kanceláře s sebou. Svou denní rutinu, schopnost soustředění či rozvržení si alespoň částečně svého pracovního dne máte ve svých rukách.

Reklama
Reklama
Reklama