Jste otevření novým způsobům přemýšlení o leadershipu a o tom, jak v něm uspět?

Pokud ano, zvažte, jestli nestojí za to následovat tři metody veleúspěšné raperky a fenoménu sociálních sítí Cardi B, které vám pomohou stát se odvážnějšími a efektivnějšími lídry.

(Jestli nevíte, o koho jde, doporučujeme si přečíst recenzi její multiplatinové desky Invasion of Privacy.)

Přijměte svou minulost

Ještě předtím, než se Cardi B stala úspěšnou hudebnicí a aktuálně držitelkou pěti nominací na hudební ceny Grammy, na placení všech účtů si vydělávala striptýzem.

„Potkala jsem tam spoustu žen, které mě naučily být sebevědomější, silnější,“ prozradila Cardi v rozhovoru pro americkou televizní stanici CBS. „Získala jsem tam vášeň a lásku k vystupování. A začala jsem si připadat hezká.“

Cardi B brala svlékání jen jako prostředek k vydělání peněz a ani dnes se za to nestydí. Naopak se na tuto dobu dívá pohledem, který mohou ocenit i čtenáři Forbesu.

„Nikdy jsem toho nelitovala, protože jsem se hodně naučila. Mám pocit, že jsem tím dospěla. Mou největší ambicí byly peníze, protože to bylo to, co mi mé kolegyně vtloukly do hlavy: Nic není důležité kromě peněz.“

Čtěte také: V 15 měla příliš drahý koníček, tak založila e-shop a začala se živit sama

Pokud vaše byznysová minulost neobnáší podvody, zpronevěru nebo praní špinavých peněz, proč si nevzít z filozofie Cardi B ponaučení? Zkrátka se své osobní historie chopte a nestyďte se za ni.

Vybudujte si silnou značku na sociálních sítích

V době, kdy tento text vzniká, má Cardi B více než 4,7 milionu followerů na Twitteru a přes 40 milionů fanoušků na Instagramu.

Raperka z Bronxu chytře využila své prvotní slávy z televizní reality show Love & Hip Hop: New York k vytvoření velmi aktivní fanouškovské základny, jež její hudbu podporuje způsobem, který jí leckterá pop nebo rapová star může závidět.

Jen poznámka: rozhodně nedoporučuji, abyste si za navyšování počtu followerů platili. Jde o velmi problémovou a neetickou praktiku. Asi taky nebudete chtít navýšit počet sledujících na LinkedInu tím, že budete bombardovat své kontakty drzými hláškami nebo burcováním národa, jako to Cardi B s oblibou provádí na svém Instagramu (a získává si tak zájem fanoušků i médií).

Existují i jiné způsoby, jak si vybudovat svůj prostor na sociálních sítích a zároveň jednat čestně.

Oblékejte se nezapomenutelně

Doc Severinsen, šéfkapelník skupiny, která vystupovala v americké show The Tonight Show Starring Johnny Carson, se proslavil tím, že si na sebe nikdy nevzal stejný outfit dvakrát. Některé z jeho modelů byly mírně řečeno výstřední.

Belcalis Marlenis Almánzar, jak zní celé občanské jméno raperky, se také na veřejnosti nikdy neobjevila dvakrát v tom samém. Tady je pár ukázek z poslední doby:

Garderoba americké hudebnice sice není nejvhodnější na schůzku s akcionáři vaší firmy (pokud tedy vaše firma není jednou z módních značek, které právě frčí), i tak ale můžete být osobití. Muži mají bohužel méně kreativního prostoru, ale i tak mohou nosit třeba ponožky a kravaty, které vzbudí pozornost. Proč ne?

Sečteno a podtrženo

Nastal čas rozšířit své obzory ohledně leadershipu za hranice toho, co nám říkají konzervativní byznysoví matadoři.

Zatímco většina z nás směrovala svou pozornost jinam, dcera imigrantů z Karibiku pilně pracovala na budování svého globálního impéria. Nejdříve si vybudovala jméno v jedné oblasti, aby poté mohla přijít s novým, daleko větším byznysem v ještě zajímavějším oboru.

Ať už muziku Cardi B máte rádi, či nikoli, obecná rada, jak být lídrem, podle Cardi B zní: Mějte jak svěží nápady, tak kuráž je realizovat. Díky tomu budete bohatší v mnoha směrech.