Víc než měsíc po rozvolnění restriktivních opatření v kinech se provozovatelé velkých i malých kin stále potýkají s nízkou návštěvností. Lidem se do klimatizovaných sálů příliš nechce.

Znát je to na nejnovějších číslech Unie českých filmových distributorů. Na přední příčky tabulky Top 20 nejnavštěvovanějších filmů Česka stačily jednotlivým titulům už pouhé jednotky tisíc diváků. Za normálních okolností přitom nejúspěšnější filmy v českých kinech nalákají i 100 tisíc diváků týdně.

Nejnavštěvovanějším filmem českých kin zůstává už druhý týden po své premiéře vinařská komedie 3Bobule režiséra Martina Koppa a producenta Tomáše Vicana. Celkové hrubé tržby letního filmu z prostředí moravských vinic, v němž se do hlavních rolí vrátili Tereza Ramba a Kryštof Hádek, dosáhly zatím 11,5 milionu korun. Lístek si od premiéry koupilo přes 77 tisíc diváků.

Producenti filmu se teď rozhodli nalákat publikum do kina i originální marketingovou akcí. Návštěvnost se pokusí podpořit „4D zážitkem“: víno si budou moci diváci vychutnat jak na plátně, tak přímo v sále. Od této středy až do vyčerpání zásob dostane každý divák ke svému lístku ve vybraných kinech i malou lahev vína.

„Protože v pražských kinech musíte do sálu stále s rouškou, rozhodli jsme se divákům zpříjemnit projekce a posíláme jim z jihu Moravy dárek, víno přímo z vinice Pod Mušlovem u Mikulova, kde se film natáčel,“ vysvětlil producent snímku Tomáš Vican. Akce se týká pražských multiplexů CineStar, Premiere Cinemas a Kina Lucerna a víno si mohou diváci vypít už v průběhu představení – s konzumací občerstvení uvnitř sálu už problém nikde není.

Chceme podporovat návrat k životu před pandemií.

Třetí pokračování snímku z vinařského prostředí mělo premiéru 25. června poté, co byl původní březnový termín zrušen prakticky pár hodin před uvedením do kinodistribuce. „Přesto je film po prvních dvou víkendech stále na špici návštěvnosti, momentálně s 77 392 diváky,“ pochvaluje si Tomáš Vican.

„To, že si lidé našli cestu k našemu filmu, nás těší. Chceme rozdávat radost a podporovat návrat k životu, který tady byl před pandemií,“ dodal producent, který věří, že i lahev vína může zvednout návštěvnost kin.

Pokračování 3Bobule navazuje na předchozí úspěšné komedie Bobule a 2Bobule, které v kinech dosud vidělo celkem 800 tisíc diváků.