Český řetězec s džusy a zmrzlinou Fruitisimo rychle roste. Kromě domácí expanze se chystá také na západní trhy. A pro oba směry podepsalo Fruitisimo spolupráci s novými zajímavými partnery.  

Ovocné bary, který většinově ovládá zakladatel Jan Hummel a investor Ondřej Fryc (menší podíl drží ještě Leoš Navrátil a Josef Soukal), se brzy objeví na českých vlakových nádražích. Fruitisimo se dohodlo na franšízové spolupráci s českou společností JP Servis (dceřiná společnost operátora JLV – Jídelní lůžkové vozy), která provozuje na nádražích obchody jako Pont, Minit nebo Bio Point.

„Chystáme s nimi k otevření tři nové prodejny. První nové Fruitisimo by se mělo objevit na vlakovém nádraží v Olomouci,“ uvedl Hummel.

JP Servis je významný hráč v travel retailu, má totiž licenci na provozování obchodů na desítkách nádraží. Vedle toho ovládá obchody také v nemocnicích, včetně třeba pražských Střešovic. I tam se Fruitisimo v budoucnu plánuje dostat. Společnost už vzhledem k plánům neprodukuje jen ovocné šťávy nebo koktejly na místě, ale vyrábí řadu balených zmrzlin a nanuků nebo muffinů.

Fruitisimo má za sebou doma úspěšný půlrok. Pustilo se do spolupráce se „zdravými obchody“ Sklizeno majitele Petra Borkovce i salátovými bistry Puzzle Salads – tam při otevírání dalších poboček vyhradí polovinu prostoru právě pro stánky s džusy nebo zmrzlinou. 

„Díky několika krokům za sebou máme rekordní půlrok v historii firmy. Jen ve srovnání s loňským pololetím se nám zvedla EBITDA o 75 procent,“ řekl Hummel. Všechny stávající prodejny podle něj za stejnou dobu zvedly meziročně prodeje zhruba o 15 procent. Aktuální roční obrat firmy je asi 380 milionů korun. 

Když před rokem a půl do Fruitisima vstupoval investor Ondřej Fryc (transakce se pohybovala v řádu desítek milionů korun), společnost měla ambici rozšířit svoje pobočky také do zahraničí. Po sérii jednání na jednotlivých trzích, mimo jiné v Rusku a Německu, nedávno podepsala spolupráci se společností WSP, což je skupina bývalých manažerů, kteří stojí za rozšířením známého německého řetězce s italským jídlem Vapiano. 

„Hledají pro nás vhodné franšízingové partnery pro západní Evropu,“ uvedl Hummel. Zmíněné Německo je jednou z prvních zemí, kde by se Fruitisimo chtělo brzy objevit.