skip to main content
Český byznys

Krabičková dieta pro psy. Pár mixuje čtyřnohým klientům stravu přesně na míru

3 minuty čtení

Kateřina Schrammová se ještě nedávno starala o showroom a firmu na výrobu dveří. Dnes ji najdete v závodní kuchyni. Mele maso, míchá směsi v obřích  hrncích a připravuje speciální jídelní balíčky, které pak putují kurýrem až k lidem domů. 

Funguje to jako každý jiný rozvoz jídla nebo krabičková dieta, jen s tím rozdílem, že tenhle balíček míří do misky vašemu psovi. 

“Máme doma křížence bígla, který byl hodně vybíravý v jídle a měl potíže. Když jsme začali o tomto tématu mluvit s našim okolím, zjistili jsme, že většina pejskařů je ve stejné situaci. Vyzkoušeli jsme tedy všechna možná krmiva, která jsou dostupná na trhu. Nic z toho se však neosvědčilo tak, jako domácí vařená strava,“ vypráví Schrammová. Proto ji jednou proběhl hlavou nápad, že bychom to doma mohli dělat ve velkém.

Její partner Petr Holeček na nápad kývl. Pár si nechal plán posvětit veterinou, udělal si za pomoci odborníků rozbory kvalitní stravy pro psy a rozhodl se jít na trh konkurovat průmyslově vyráběným granulím, které podle nich zvířatům škodí. Výrobu rozjeli loni pod značkou Mixáno v pražské Michli. 

Hlavní přidanou hodnotou podle jejích majitelů je, že vaří z kvalitních surovin, které běžně kupujeme pro sebe, a jídlo se tepelně úpravuje tak, aby neztratilo živiny. „Vlastně to není zase taková věda, naše babičky dávaly standardně psům stejné jídlo z talíře,“ říká Schrammová. 

K Mixánu si zatím našlo cestu asi dva tisíce stálých klientů. Zhruba polovina lidí je z Prahy, ale další klienti se etablovali i z dalších koutů republiky. Mixáno má zatím vše nasmlouváno skrze externí dopravce. 

Ti využívají jednak standardních „meníček“, které Mixáno nabízí, nebo si mixují pomocí webové aplikace vlastní balíčky. Princip je stejný jako u salátu nebo pizzy na míru – čtyřnohému klientovi můžete připravit základ z hovězího, krůtího nebo vepřového masa, doplnit ho zeleninou i ovocem (v nabídce je jablko) a obohatit ho o vločky, rýži či těstoviny plus semínka nebo pivovarské kvasnice.

Vařit podobně zdravě pro zvířecí členy domácnosti už v Česku zkoušelo (či tak činí) více firem. Majitelé Mixána proto přemýšleli, kam projekt ještě dál posunout. Do Mixána se letos zapojil nový investor, respektive manželský pár Martin a Monika Kiliánovi, kteří pomohli firmě několikamilionovou „injekcí“, a společně rozjíždějí novou službu.

“Dost často se nám stává, že klienti zapomenou pejskovi objednat Mixáno a dohání to na poslední chvíli. Proto chystáme spuštění dlouhodobých krmných plánu, kdy se zákazník nemusí o nic starat a na svém profilu si nastaví frekvenci doručování krmiva pro svého psa,“ popisuje Martin Kilián.

Plánů na další rozvoj má firma, která je na trhu prvním rokem, více. Jde na ně ale postupně. Nyní chce rozšířit nabídku, nabízí se třeba vařit také pro kočky nebo zkusit zásobovat i další země. Mixáno si ale nejprve potřebuje ochočit český trh. „V Česku jsou asi dva miliony registrovaných psů, jinak jich tu ale podle nás běhá mnohem víc, takže počítáme s tím, že máme ještě ohromný potenciál,“ říká Martin Kilián.