skip to main content

Cesta tam a zase zpátky. Pražské letiště od března zavře pro odbavení Terminál 1

1 minuta čtení

Máte-li naplánovanou v období mezi 1. březnem a 31. srpnem cestu z Letiště Václava Havla mimo země schengenského prostoru, před letem se možná nejprve lehce projdete. Z Terminálu 1 si bude muset část cestujících jít odbavit zavazadla na Terminál 2. A to kvůli rekonstrukci třídírny zavazadel.

Jak informoval server zdopravy.cz, změna se dotkne celkem 22 aerolinek, například American Airlines, British Airways nebo Air Canada.

Tradiční rozdělení pražského letiště pro odbavení tak přestane dočasně platit. Nástup do letadel ovšem zůstane zachován: z Terminálu 1 se poletí mimo Schengen, z „dvojky“ do Schengenu.

Znamená to, že cestující nastupující do letadel z Terminálu 1 budou muset se zavazadly projít do druhého z terminálů, tam se odbavit a zase se vydat nazpátek. Přechod trvá zhruba 10 minut a nemusí se vyjít ze zastřešené haly.

„Pro zjednodušení doporučujeme cestujícím odlétajícím z Terminálu 1, kterých se změna týká, aby se nejprve dopravili k odbavení na Terminál 2 a až poté se přesunuli na T1, čímž si ušetří jednu cestu,“ říká mluvčí letiště Roman Pacvoň.

Komplikacím se lze úplně vyhnout, pokud člověk letí bez zavazadla určeného k odbavení a odbaví se online.

Letiště spustilo v souvislosti se změnami poměrně masivní kampaň. Informuje veřejnost prostřednictvím letáků, webových stránek, chystá se v tomto směru komunikovat i na sociálních sítích. Zhruba totéž mohou činit i letecké společnosti, které změna nemine.

Přímo mezi terminály budou výrazné a srozumitelné navigační ukazatele: červená trasa povede z T1 do T2, kde bude označena takzvaná Red Zone, místo pro odbavovací přepážky. Zelená trasa dovede následně odbaveného zpět do „jedničky“. Navýšen bude i počet informačních asistentů a proškoleni budou v tomto smyslu i další pracovníci.

Rekonstrukce zavazadlové třídírny, jež vyjde na 1,5 miliardy korun, je součástí modernizace a rozšíření kapacity letiště, která přestává stačit neustále rostoucímu zájmu.

V dalším plánu je investice v řádu desítek miliard, v jejímž rámci proběhne výstavba nové ranveje, nového parkovacího domu, zvětšení Terminálu 2 a Správa železnic připravuje vlakové spojení Ruzyně s centrem metropole. Podle aktuálního harmonogramu by dostavba T2 a nová paralelní dráha měly být dokončeny v roce 2028.