skip to main content
BrandVoice
BrandVoice jsou speciálně označené články a další typy obsahu, které připravuje kreativní studio Forbes BrandVoice Lab ve spolupráci s obchodními partnery. Jejich cílem je informovat o zajímavých produktech a tématech a propojit partnery se čtenáři. Pokud se chcete o BrandVoice dozvědět více, napište na ales.miklik@forbes.cz.

Chcete zažít celé Švýcarsko na jednom místě? Vydejte se do Interlakenu

3 minuty čtení

Čokoláda, hodinky s tradicí a k tomu hory s věčně zasněženými vrcholky? Když vás někdo pozve do Interlakenu, města mezi jezery, a slíbí, že tady zažijete to nejlepší ze Švýcarska pěkně pohromadě, dá se takovému vábení jen stěží odolat. Je nejvyšší čas vyrazit.

Město pod vršky Eigeru, Mönchu a Jungfrau, hor s věčně bílou čepicí, si v 560 metrech nad mořem hoví v tak mírném klimatu, že tu narazíte i na palmy a vinnou révu. Kravské zvonce vesele vyzpěvují své tóny a na Cestě tří vodopádů v blízkém údolí Lauterbrunnen napočítáte vodopádů se zurčící ledovou vodou ve skutečnosti rovnou 72.

Nedaleko leží jeskyně St. Beatus. A pokud byste snad preferovali hukot a větší než malé množství adrenalinu, při jízdě parní mašinou Brienzer Rothorn vás přepadne pocit, že se musíte co nevidět skulit z kopce, do jehož úbočí jsou vysoko nad údolím zaříznuté koleje.

Centrem regionu Jungfrau je zmíněný Interlaken. Jestliže ve Švýcarsku vedle turismu kvete něco možná ještě hustěji, pak je to výroba hodinek. A pokud je někdo v hodinářské zemi expertem na jejich prodej, je to proslulá síť hodinářství Kirchhofer, která má svou centrálu právě v Interlakenu.

„Naším cílem je, aby stále víc a víc lidí švýcarské hodinky kupovalo. Byla by škoda, kdybychom tuto příležitost promarnili,“ říká k boomu odvětví možná největší expert na toto téma Jürg Kirchhofer, 69letý syn zakladatele jednoho z nejproslulejších švýcarských hodinářství a klenotnictví.

Rodinný podnik, který si zakládá na servisu a zákaznické péči, nastartoval v roce 1944 jeho otec Fritz, po jeho smrti v roce 1982 přešlo vedení firmy na druhou generaci. A ta chce v rozjeté success story pokračovat. „Je to závazek i naše hlavní přání,“ říká současný CEO firmy, jež zaměstnává víc než 230 prodavačů, kteří dohromady ovládají přes 30 jazyků a v buticích značky jsou k dispozici po 365 dnů v roce.

Značka Kirchhofer dnes provozuje devět obchodů v Interlakenu (včetně dvou ateliérů haute horlogerie, kde lze vidět, jak krásné a titěrné hodinářské umění vzniká), Grindelwaldu nebo v sedle Jungfraujoch. Snad proto, aby byli vidět ze všech nejvíc (a nejvýš), tu v roce 2005 vybudovali obchod 3571 metrů vysoko. Kirchhoferové se tak můžou honosit titulem nejvyššího hodinářství na světě, pojmenovaného Kirchhofer High Time. Cítíte tu hříčku slov?

Jürg Kirchhofer však nehodlá jen udržovat současnou vysokou úroveň, ale dál ve svém byznysu růst. „Proto ani jedinkrát v roce nemáme zavřeno,“ připomíná. „Jsme tu pro vás pořád.“

Ostatně jako celé Švýcarsko, které – třeba už s novými hodinkami na ruce – můžete v koncentrovaném skupenství zažít takřka na jednom místě. Třeba na modravých jezerech nebo všudypřítomných horách, které vedle lyžování a turistických kilometrů nabízejí taky vydatnou porci gastronomie. A jednoho agenta navrch.

Vyjeďte na Schilthorn neboli Piz Gloria do 2973 metrů a tam zasedněte do první otáčivé restaurace na světě, která vám za 45 minut nabídne výhled do všech světových stran, včetně proslulé severní stěny Eigeru. Objednat si můžete třeba Bond burger. No ano, protože toto kdysi zapomenuté místo objevili filmaři a agenta 007 sem přivedli ve snímku V tajné službě Jejího Veličenstva, který letos slaví 50 let od premiéry. Dnes si tu ve spodním podlaží můžete projít interaktivní muzeum Bond World 007 a z oken při dobré viditelnosti dohlédnout až na Mont Blanc.

Nezapomněli jsme ani na čokoládu, která k zemi helvétského kříže patří. Tahle, o které mluvíme, je sice švýcarská, ale s českou příchutí.

Zpátky v Interlakenu můžete navštívit čokoládovou dílnu Funky Chocolate Club, kterou tu založily dvě Češky – Taťána Sharp a její kolegyně Michaela Wlosoková od podzimu 2014 Švýcarům fušují do jejich národního pokladu. Že se jim to daří, napovídá taky první místo v online hodnocení TripAdvisoru, pokud jde o čokoládové kurzy ve městě.

Turistům i místním profesionální chocolatiérky nabízejí čokoládovou show, během které se něco málo naučíte, ale hlavně hodně ochutnáte.

Protože v Interlakenu, jak už jsme naznačili, ochutnáte celé Švýcarsko na jednom místě. A to, co říká Jürg Kirchhofer o svém podniku, platí vlastně i pro jeho rodnou zemi: „Jsme tu pro vás 365 dnů v roce.“