skip to main content
Úspěšní Češi

Jak KK pomáhá změnit miliardový kočárkový byznys Martina Poše

3 minuty čtení

Co se stane, když spojíte dvě osobnosti z titulních stran českého Forbesu?

V případě Karolíny Kurkové, kterou v módním světě všichni znají pod zkratkou KK, a Martina Poše vznikla globální kampaň, která má ambice ukázat, že móda a udržitelnost se nevylučují.

Nejúspěšnější česká supermodelka a šéf světové jedničky s dětským zbožím GoodBaby (a zakladatel Cybexu) totiž vypustili do světa novou kolekci kočárků a dalších dětských produktů z recyklovaných materiálů.

Udržitelné ale v tomto případě neznamená nudné. Cybex si vedle bezpečnosti udělal jméno právě trendy designem, čehož se drží dosud. Ostatně v jeho produktech své děti vozí nejedna hollywoodská celebrita.

K nepravděpodobné spolupráci dvou českých rodáků přitom vedlo nepravděpodobné setkání. Karolína Kurková se s Martinem Pošem potkala v Berlíně, kde zrovna trávila čas s rodinou, zatímco šéf GoodBaby tam pořádal módní přehlídku spojenou s kočárky.

Dozvěděl se, že jsou s modelkou ve stejném městě, a tak ji na přehlídku
pozval. „Následně jsme společně s rodinami strávili asi čtyři hodiny povídáním. Ona nás znala a začala mi vyprávět, co všechno máme špatně a co bychom mohli dělat jinak. Měla skvělé postřehy, tak jsem jí řekl, ať to jde dělat s námi,“ rekapituluje nadšený Poš.

Související vydání
KK
Forbes 8/2017

Kurkovou, která se několikrát objevila na titulce Vogue a patřila do elitní skupiny „andílků“ Victoria’s Secret, nabídka spolupráce hned chytla.

„Naskytla se mi obrovská šance spojit své znalosti z módního světa se zkušenostmi, které jsem nasbírala jako máma dvou synů,“ sdělila modelka kolegům z amerického Forbesu. Uběhlo pár měsíců od prvního setkání a Kurková se v německém Bayreuthu, kde má Cybex vývojové centrum, podílela na návrzích nové kolekce.

Martin Poš a Karolína Kurková u příležitosti představení nové kolekce v New Yorku

Pro Martina Poše je spolupráce se slavnou modelkou symbolickým začátkem nové éry a kolekce s Karolínou Kurkovou je prý jen odrazový můstek, zkušební projekt, na základě kterého by rád změnil i další značky z koncernu.

„Zrovna jsem byl v našem šanghajském sídle, kde jsem kolegům sdělil, že chci v GoodBaby kompletní technologickou obměnu. Chci, abychom se neptali, co budeme vyrábět udržitelně, ale co zbývajícího ještě budeme vyrábět neudržitelně,“ popisuje své plány.

Vlákna, která tvoří potahy kočárků, jsou zpracovaná z recyklovaných plastů. To samé platí pro přebalovací tašky, nosítka nebo autosedačky. Cenová relace zůstává v obvyklé hladině klasických řad Cybexu.

Uvedení kolekce zatím vychází slibně a na hlavních trzích, v Americe i Číně, se setkává s velkým zájmem. Kurková produkty propaguje nejen prostřednictvím mediálních vystoupení, ale i na svých sociálních sítích – jen na Instagramu ji sleduje 724 tisíc lidí.

Poš zdůrazňuje, že o škálovatelnosti udržitelného modelu nepochybuje, a v případě nutnosti se nebrání podporovat technologické startupy, které by mu ve snaze transformovat GoodBaby pomohly.

Co se týče spolupráce se slavnou modelkou, která je podle Poše „prototypem moderní úspěšné matky, která má k byznysu velmi blízko“, i zde tandem přejímá startupové uvažování.

„Karolína není zaplacena jednorázově. Je tahounem projektu a má regulérní podíl. Nám nejde o jednu kampaň, my spolu chceme změnit svět,“ uzavírá Poš jen těsně předtím, než nasedá do letadla do Monaka.