skip to main content
Jak být lepší

Cvičit nemusíte dlouho aneb Jak se dostat zpátky do formy

1 minuta čtení

Snědli jste více cukroví, než jste zamýšleli? Nevadí, stane se. Jak se ale dostat mezi svátky zase do formy? Možná vás to překvapí, ale nemusíte vůbec cvičit dlouho.

Tahle studie z McMaster University odhalila, že cvičení se střední časovou i fyzickou zátěží na nás má stejné účinky jako velmi krátké, intenzivní cvičení. Experiment ukázal, že ti, kdo trávili v posilovně třikrát týdně 45 minut, na tom byli na konci úplně stejně jako ti, kteří cvičení dali týdně jen třikrát 10 minut.

A to je dobrá zpráva, ne? Pokud se chcete po svátcích zase probrat, zapomeňte na hodiny strávené cvičením, a vyhraďte si na něj jen třeba 10 minut denně. Tady je malá inspirace.

Sprinty do kopce

Ideální pro ty, kteří bydlí blízko nějaké vyvýšeniny. Dojděte k ní, nebo doklusejte, abyste se rozehřáli, a minimálně třikrát si kopeček vyběhněte. Stačí tomu dát jen 20 vteřin, dolů z kopce můžete odpočívat. Uvidíte, že po třech sériích budete splavení ažaž.

Sprinty na rotopedu

Jsou přesně aktivita, kterou dělali účastníci výše zmíněného experimentu. Minuta lehkého šlapání na rozehřání, dvacetivteřinová výdrž v co nejvyšším tempu a dvouminutové vyšlapání. Opět opakujte třikrát.

Výběh schodů

Bydlíte v paneláku? Ideál. Dejte si minutku dvě chůze a pak si vyběhněte pár pater. V nejvyšším tempu byste měli zase vydržet alespoň 20 vteřin. Schody pak pomalu sejděte zpět a opakujte. Opakování můžete navyšovat podle svých fyzických možností. Nezapomeňte ale, že u tohoto typu cvičení stačí jen 10 minut.

Skoky přes švihadlo

Alespoň minutu se snožmo rozehřejte, poté skákejte 20 vteřin, co nejrychleji můžete, a dvě minuty se se švihadlem vydýchejte. Skoky snožmo můžete vyměnit za dvojšvihy nebo za skoky na jedné a druhé noze.