Je to ani ne půlrok, co jsme informovali o nadějném českém projektu, který zahraničním turistům zpříjemňuje cestování mezi evropskými městy soukromými jízdami s lokálním řidičem, který navíc dlouhé cesty oživí zasvěceným výkladem o své zemi.

Startup Daytrip, který založili Tomáš Turek a Markéta Bláhová, se od té doby rozrostl o další čtyři země na celkových 13 a jeho byznys jen za první čtvrtletí tohoto roku překonal loňské výsledky. A toho si všimli i investoři, kteří mu nyní posílají 600 tisíc eur (v přepočtu necelých 16 milionů korun).

Čtěte také: Český startup Cera opět získal investici. Chce předpovídat zdravotní stav člověka

„Jde o dva investory. Jedním z nich je fond Select Ventures, který vede bývalý partner Credo Ventures Jaroslav Trojan. Druhým je fond J&T Ventures,“ říká Turek pro Forbes.

„Zakladatele Daytripu jsme poznali v soutěži Vodafone Nápad roku, již v počátku nás zaujal zkušený mezinárodní tým a zajímavá služba pro cestovatele. V následujících měsících nás k investici přesvědčily jak rostoucí prodejní výsledky, tak expanze na další evropské trhy,“ říká Adam Kočík, Managing Director J&T Ventures.

Jaroslav Trojan se s projektem poprvé setkal na jednom z mnoha eventů startupového inkubátoru Node5. Tehdy jej ale ještě příliš nezaujal.

„Nicméně netrvalo ani rok a s Tomášem jsem se potkal podruhé, to už měl za sebou s Daytripem sedm měsíců ostrého provozu, během kterých se jim podařilo dosáhnout skvělých výsledků. V kombinaci s tržním potenciálem to byly právě podnikatelské schopnosti Tomáše a celého týmu, proč jsme se rozhodli do Daytripu investovat,“ říká.

daytrip052017-7701 (1)

Zakladatelský tým Daytripu, zleva: Jan Prokop, Jiří Sváček, Markéta Bláhová, Petr Brabec, Tomáš Turek.

Jak už bylo zmíněno, Daytripu se daří i v letošním roce, kdy už v prvním kvartále překonal loňská čísla. „Loni jsme za celý rok realizovali kolem 3000 jízd a svezli zhruba 10 tisíc lidí. Pro letošní rok máme plány na realizaci až 15 tisíc jízd s odpovídajícím počtem pasažérů,“ vypočítává Tomáš s tím, že nejpočetnější klientskou skupinou jsou Američané.

Podle Turka získané finanční prostředky vystačí na zhruba 18 měsíců, pak by mělo přijít nové kolo investice. „Peníze chceme investovat zejména do rozšiřování geografické působnosti, čímž budeme atraktivní i pro větší hráče,“ dodává k tomu.

Investice proběhla na základě konvertibilní půjčky. Jde v podstatě o krátkodobý dluh, který se zpravidla v dalším kole investování přeměňuje v konkrétní podíl v zainvestované firmě.

Daytrip je nyní aktivní v 13 evropských zemích a pomocí soukromých jízd s řidičem propojuje Evropu od Černé Hory až po německý Rostock. „Letos jsme otevřeli Chorvatsko a právě Černou Horu. Populární z této oblasti je zejména Dubrovník,“ uvádí Bláhová.

„Klíčová bude Itálie, kde jsme zatím jen na severu, a svou přítomnost tam chceme zvětšit. Je to trh, který je významný sám o sobě, je tam opravdu hodně zákazníků,“ plánuje nejbližší budoucnost Markéta Bláhová.