skip to main content
Jak být lepší

Desetiminutové cvičení, díky kterému budete v menším stresu

1 minuta čtení

Pokud chodíte domů z práce vystresovaní a ráno na tom nejste o nic lépe, vyzkoušejte krátké, desetiminutové cvičení psycholožky Sandi Mann, která o něm píše ve své knize 10 Minutes to Happiness: A Daily Journal That Will Change Your Life.

Jediné, co k němu budete potřebovat, je tužka a papír. Prázdnou stránku si nadepište aktuálním datem a na konci dne si zodpovězte následujících šest otázek:

Co mě dnes potěšilo?

Dostal jsem dnes nějakou pochvalu nebo feedback? Jaký byl?

Kdy jsem se během dneška cítil šťastný?

Co se mi dnes povedlo?

Za co jsem vděčný?

Udělal jsem dnes nějaký dobrý skutek nebo se choval mile?

Mějte na paměti, že ve svém „deníku“ můžete pracovat s naprosto banálními věcmi. Pokud vás třeba dnes potěšilo, že je venku krásně a že si můžete během dne sundat šálu, je to přesně něco, o čem byste měli napsat.

V čem vidí Mann výhodu svého deníku? Denní záznam ve vás podle ní dokáže vyvolat vzpomínky na pozitivní okamžiky, které se někdy v záplavě těch špatných ztrácejí. Navíc si také nastavíte mysl tak, abyste si podobných okamžiků více všímali, a abyste si je tedy i více užívali.

Tak šup, vezměte tužku a papír a každý den věnujte 10 minut ohlédnutí se za tím, co ten den stálo za to. Věřte, že i když máte den blbec, něco malého vždycky najdete.