Aktuální vydání magazínu Forbes

Design má být zážitek, co nabourá vaše myšlení, tvrdí šéfové Designbloku

Pošli to dál

Před 20 lety měli 14 vystavovatelů a tisíc návštěvníků. Dnes mají návštěvníků 50 tisíc a vystavovatelů přes 300. Když začali Jana Zielinski a Jiří Macek mezinárodní přehlídku designu a módy Designblok v hlavním městě organizovat, jejich snem a cílem bylo propojit výrobce a designéry.

„Ukazuje se, že právě designéři můžou být motivátory změn ve firmách, zdrojem experimentu. Často můžou být pro firmu hnacím motorem a posunout firmu nebo výrobce na zcela novou úroveň,“ mluví Jiří Macek o tom, jak může spojení designu a byznysu fungovat.

Co musí mít nový výrobek, aby byl opravdu úspěšný? Co je největší výzvou designérů do budoucna? Jak se zakladatelé Designbloku vypořádávají s kritikou, že je přehlídka čím dál komerčnější? A proč má podle nich český design obří ekonomický potenciál? Pusťte si celý rozhovor.

Čtěte také