Po mnoha letech na český trh přichází auto, které si můžete pořídit pouze jako hybrid. Na to, co před dvěma dekádami automobilka Toyota začala s modelem Prius, se teď bude snažit navázat s novou generací vozu Camry.

Tenhle legendární japonský sedan se vyrábí už od roku 1982 a za téměř čtyři dekády se ho prodalo skoro 20 milionů kusů – ve své kategorii je to tak nejprodávanější auto na světě. Když zastavíte v Americe na křižovatce a rozhlédnete se, určitě okolo sebe nějaké camry uvidíte.

I u nás to byl dlouho symbol střední kategorie, jenže v roce 2004 camry z Evropy odešlo kvůli nevyhovujícím technologiím pro emisní normy. Na starém kontinentu ho nahradil model Avensis, ovšem ten se v posledních letech zadýchal, takže se ho japonská automobilka rozhodla nahradit osmou generací camry.

Co bude tenhle comeback znamenat pro zdejší trh, se teprve ukáže, ovšem někteří ho už teď označují za špatnou zprávu pro vozy Superb a Passat. Toyota se každopádně snaží využít náskoku, který si v hybridních technologiích vybudovala, a pokusí se Čechy (a Evropany) přetáhnout z dieselů.

Právě ty totiž ve střední kategorii léta vládnou, jenže kvůli následkům aféry Dieselgate po celém kontinentu prodeje naftových aut padají. Zájem o hybridy naopak roste, a především díky nim bude Toyota velmi pravděpodobně jednou z mála automobilek, které za dva roky budou schopné splnit přísný evropský limit emisí oxidu uhličitého.

Camry v tomhle snažení hraje důležitou roli. Jaké to je vlastně auto? Spolehlivé, praktické a šetrné k životnímu prostředí. Nějaké extra zábavné poježdění ovšem neočekávejte. To spíš výdrž a funkčnost.

Zvenku je to auto uměřené, žádná designová divočina. Na druhou stranu se v posledních letech na výzvu šéfa automobilky Akia Toyody „Už žádná nudná auta!“ styl nových modelů osvěžil. I camry je nepochybně odvážnější a zajímavější. Vnější velikostí se v mnoha ohledech rovná konkurenčnímu superbu, naopak ve vnitřním uspořádání nabízí větší prostor, což je znát zejména na zadních sedadlech.

Camry má v základní výbavě všechno důležité, co od lepšího sedanu vyžadujete: adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v pruzích, dvouzónovou klimatizaci, litá 17palcová kola, zadní kameru či bezklíčové startování. A pokud to pro vás něco znamená, díky nové hybridní technologii i nejvyšší termodynamickou účinnost motoru.

Elektromobily a Elon Musk
Vydání Forbesu Elektromobily a Elon Musk

Benzinový a elektrický motor společně vytlačí 160 kW (218 koní), což stačí ke zrychlení z nuly na sto za 8,3 sekundy. O nějaké závodění tady ale nejde, camry je vůz určený především pro manažery a je dost pravděpodobné, že jeho úspěch bude u nás záležet především na tom, jak se dokáže začlenit do firemních flotil nebo vozového parku státní správy či kvalitnějších taxislužeb.

Česká pobočka si od Toyoty Camry slibuje nějakých 500 prodaných vozů ročně. To je na úrovni Opelu Insignia, ovšem daleko za superby i passaty, u nichž se prodeje počítají po tisících.

Toyota Camry 2019

Verze: 2,5 Hybrid e-CVT Comfort
Výkon: 160 kW
Délka, šířka, výška: 4885, 1840, 1445 (cm)
Zrychlení 0–100: 8,3 sek.
Kombinovaná spotřeba: 4,3 l / 100 km
Max. rychlost: 180 km/h
Cena testovaného modelu: 920 tisíc Kč