skip to main content
Startupy

Dovolená s dětmi? Pomůže nový portál, rozjíždějí ho zkušení byznysmeni blízcí Mitonu

3 minuty čtení

Vhodné pro rodiny s dětmi. Tohle magické sousloví svítí u řady pobytových nabídek na serverech jako Booking, Invia nebo Airbnb. Jenže: Pro jak staré děti? A nejsou tam palandy? Je k dispozici cestovní postýlka a sedátko? Co hřiště? Animační programy? Zkrátka vyhledávat dovolenou, když máte dvě nebo tři děti a nechcete se nechat zbytečně (nepříjemně) překvapovat, není vždycky úplně snadné.

Změnit to chce úspěšný internetový podnikatel František Peterka se svým novým portálem Explorio.cz. S deseti spolupracovníky na něm v tichosti už několik měsíců pracuje a v září ho oficiálně spustí. „Máme už obchodníky, kteří objíždějí celou republiku a hledají vhodná ubytování, která do našeho systému zařadíme,“ vysvětluje šestatřicetiletý byznysmen.

A dodává: „Víme, že Booking v celkových číslech neporazíme. Ale v kategorii rodin s dětmi věřím, že máme velkou šanci být v našem regionu srovnatelným, pro některé partnery dokonce větším hráčem.“

Webové stránky Explorio.cz by měly začít naplno fungovat v průběhu září.

Explorio by mělo fungovat jako takový mix Bookingu a Invie, ovšem s několika důležitými rozdíly. Logicky tam nebude na výběr tolik možností ubytování a vyhledávací kritéria a filtry budou šité na míru rodinám s dětmi. Nabídky by měly být vyzkoušené a prověřené přímo Peterkovými zaměstnanci, takže server bude ručit za to, že informace a fotografie odpovídají realitě. Co nejsnadnější a nejrychlejší by mělo být také placení.

V první fázi budou v databázi především lokace v Česku a případně na Slovensku, v průběhu příštího roku by měly přibýt například rakouské Alpy. V plánu je také vytvořit kolem Exploria aktivní komunitu, lidé budou moct sdílet svá hodnocení a bodování navštívených hotelů či apartmánů. Ale nejen to.

„Příjmy budeme mít z provizí za zprostředkování ubytování, do budoucna chceme spustit i prémiový předplatitelský klub. V jeho rámci budou mít lidé nárok na různé slevy nebo na storno zdarma na poslední chvíli,“ říká František Peterka, který má se světem dětí a e-commerce bohaté zkušenosti – v minulosti založil a později prodal e-shop Proděti.cz, který dnes spadá pod skupinu Mall Group.

View this post on Instagram

Nový Forbes je v prodeji! 🌿🌷🌱 Na titulní straně je šestice zakladatelů skupiny Miton, která změnila český internet a vydělala při tom stovky milionů korun. Jejich velký příběh najdete uvnitř. Co dalšího vás čeká v dubnovém čísle? ✦ ✦ ✦ EROTIC STORY Petr Novotný se svou manželkou Dominikou Kopřivovou vybudoval třetí největší síť obchodů s erotickým zbožím v Evropě. ✦ ✦ ✦ BONDOVKA Českem se valí vlna vydávání firemních dluhopisů. Na co si dát pozor, aby investory neutopily. ✦ ✦ ✦ NA SEKERU Developer Luděk Sekyra rozjíždí obří projekt na Smíchově. Teď už prý opravdu. Jak a s kým? ✦ ✦ ✦ JÁKL. PETR JÁKL Někdejší olympionik, český reprezentant v judu a kaskadér působí mezi českými filmaři jako zjevení. Teď je ve střižně s filmem Žižka. ✦ ✦ ✦ KAMERA, TLAPKA, AKCE! Společnost Fauna Film ví všechno o zvířecích hercích a jejich práci. ✦ ✦ ✦ KOUSAT, NEBO ROZPUSTIT? Výběr nejlepších českých čokoládoven, které vyrábějí metodou bean to bar. ✦ ✦ ✦ BYSTROZRACÍ Co spojuje NASA, Vincenta van Gogha a laboratorní myši? Hi-tech rentgenový detektor, který vyvinula firma Advacam. ✦ ✦ ✦ PÁR PŘÁTEL STAČÍ MÍT Americký startup Cadre změnil způsob, jakým lze investovat do realit. Plus 50 nejnadějnějších fintech firem dle Forbesu. . . . #ctuforbes #forbes #forbescesko #business #prague

A post shared by Forbes Česko (@forbescesko) on

Partneři internetové skupiny Miton, k níž má František Peterka blízko, byli na obálce dubnového čísla Forbesu.

Podobně jako Proděti.cz i Explorio rozjíždí se svým kamarádem Janem Davídkem, který od roku 2015 rozvíjí server Biano. Ten zprostředkovává nákup nábytku po internetu a jeho spoluinvestorem je známá internetová skupina Miton. 

Ta stála u vzniku takových webových projektů, jako jsou Slevomat, Heureka, Hotel.cz, Stahuj nebo Bonami. A velmi blízko k ní má i sám Peterka.

Aktuální vydání magazínu
Buď bohatý a klidný
Forbes 9/2019

V posledních třech letech ho totiž vytěžoval projekt Driveto.cz, který agreguje nabídky operativního leasingu nových aut. Tuto službu, v níž drží nadále podíl, spustil ve spolupráci právě s Mitonem. Dohromady postavili i společnost Admarket na prodej internetové reklamy, kterou od nich v roce 2011 koupil Jakub Havrlant se svou tehdejší skupinou Allegro Group. A Havrlantovi později Peterka prodal i e-shop Proděti.cz, se kterým mu také pomáhali lidé z Mitonu.

Peterka, který má s Davídkem na rozjezd Exploria přichystaných několik desítek milionů korun z vlastní kapsy, nevylučuje, že by se v budoucnu mohli spojit s nějakým investorem, třeba právě s Mitonem. „Už máme dost zkušeností se zakládáním firem a jejich počáteční fází, to zvládneme a nepotřebujeme až tolik pomáhat. V čem jsou ale kluci z Mitonu fakt dobří, to je vstupování na zahraniční trhy. Ale může to být i někdo jiný, teď opravdu s nikým nejednáme,“ naznačuje Peterka, že ambice ani zdaleka nekončí na českých hranicích.