Aktuální vydání magazínu Forbes

Epicentrum byznysu v NYC je zpět. Restaurace Four Seasons opět na scéně

Pošli to dál

Four Seasons v New Yorku byl pojem. Ne proto, že by restaurace nabízela vyhlášené jídlo a pití nebo byla ověnčena michelinskými hvězdami. Byla ikonickým epicentrem, kam na oběd chodil každý, kdo něco znamenal.

Bylo to místo, kde se scházeli byznysmeni, místo, kde se uzavíraly důležité smlouvy. Místo, kde vznikl pojem power lunch.

Čtěte také: Rychlý a kvalitní oběd? Tohle je skulina mezi fastfoodem a byznys lunchem

V roce 2016 byl najednou konec. Restauraci, které kdysi stálá zákaznice Jackie Kennedy říkala „katedrála“, byla vypovězena smlouva ze slavné budovy Seagram podle návrhu architekta Ludwiga Miese van der Rohe, kde byla od svého vzniku v roce 1959.

Vlci z Wall Street, podnikatelé a tycooni byli najednou bezradní. Kam mají chodit mezi hlavním chodem a zákuskem uzavírat smlouvy?

Teď si mohou konečně oddychnout – a jejich asistentky si do speed dialu uložit nové číslo. Minulou středu se znovu otevřely dveře legendární restaurace a výkonní manažeři Julian Niccolini a Alex von Bidder znovu uvítali hosty, nově na 49. ulici, tedy jen tři bloky od původní adresy.

Von Bidder a Niccolini do kuchyně přivedli nový, hvězdami ověnčený tým v čele s třicetiletým Diegem Garciou, který dostal kreativní volnost a přišel s novým menu. I tak ale v jídelním lístku stále najdete pečenou kachnu a krabí koláčky podle původní receptury. O dezerty se nově stará Bill Yosses, cukrář, jehož předchozí kuchyně nebyla nikde jinde než v Bílém domě.

Nová restaurace nabízí velkou plochu, na niž se vejde 33 stolů, ke kterým může přisednout 110 hostů. Ti se najedí z porcelánu, který vychází z modernistického designu podle designéra Gartha Huxtablea a kritičky umění Ady Louise Huxtable, manželského páru, který navrhoval vybavení v 50. letech.

Nový prostor, který vznikl pod taktovkou brazilského architekta Isaye Wienfelda, stál 30 milionů dolarů. Nebyly však všechny z jedné kapsy. Na znovuzrození restaurace Four Seasons se podíleli i stálí návštěvníci, kteří přispěli od čtvrt milionu dolarů, nebo dokonce rovnou celý milion.

Vzhledem k tomu, že se jednalo o slavné místo, kde byl každý, kdo v New Yorku něco znamenal (nebo znamenat chtěl), mnoho designových elementů nové restaurace evokuje původní ikonický dekor Philipa Johnsona.

Například barový pult opisující obdélník je odkazem na slavný Pool Room – bazén uprostřed hlavní místnosti původní restaurace. A ano, hádáte správně, jestli vám problesklo hlavou, kolik asi večírků končilo tím, že se hosté podroušeni kvalitním alkoholem vykoupali. Hodně.

Na původní dekor odkazují také zlaté odlesky látek, které mají připomínat ikonické závěsy v metalických odstínech.

Restaurace se možná přesunula o tři bloky dál, fakt ale je, že podnik dělá úspěšným především atmosféra a lidé. Jako signál toho, že Four Seasons je opravdu zpátky, se mnoho původních číšníků, butlerů i barmanů vrací.

A to je dobrá vizitka pro každého zaměstnavatele – když u vás zaměstnanci pracují rádi nebo se k vám rádi vracejí, bude se rád vracet i zákazník.

V neposlední řadě náhled na nový jídelní lístek.

Čtěte také