skip to main content

Desítky pracovních portálů útočí na Google. Stěžují si u rázné eurokomisařky

Máte 1 minutu?

Zase ten Google. V Mountain View mají další důvod k bolehlavu a opět je v tom tvrdá eurokomisařka Margrethe Vestager. Na tu se obrátilo 23 evropských pracovních portálů, aby prošetřila, jestli náhodou Google nezneužívá své dominantní postavení k protlačování vlastní služby na vyhledávání zaměstnání. A jelikož dánská politička je známá coby kritička oligopolů ze Silicon Valley, může z toho být ještě zajímavá polízanice.

Zelená loď. Že školou povinná ekologická aktivistka Greta Thunberg přestala létat letadlem kvůli emisím, možná víte. Asi jste i slyšeli, že na newyorskou konferenci OSN věnovanou klimatu proto popluje na lodi. Určitě jste na takovéhle plachetnici ale nebyli. BBC na unikátní jachtě, kterou pohání jen slunce a vítr a kde není záchod ani pořádné postele, natáčela, takže si teď můžete udělat představu, co angažovanou teenagerku ze Švédska na dvoutýdenní cestě do USA čeká. Důvodů k závisti moc není

Před 10 lety to byl jeden z nejnadějnějších a nejvíc cool startupů světa, sociální síti Tumblr se předvídala velká budoucnost. Mikroblogovací stránka, takový mix Instagramu, Medium, Facebooku, Snapchatu a TikToku, ještě v roce 2013 vyšla Yahoo! na více než miliardu dolarů. Jenže Tumblr stejně jako Yahoo! tak nějak ujel vlak, takže se dnes sociální síť s uvadajícím množstvím návštěvníků prodala zřejmě za jednotky milionů dolarů (paywall). RIP.

partner Forbes Espressa
Reklama
Ať vlastníte pivovar, farmu, nebo vyrábíte strojírenské součástky, profesionální bankéři a poradci České spořitelny vám pomohou s nastavením financování vaší firmy jak v ČR, tak i v zahraničí.

Máte 5 minut?

Napětí stoupá. Dění v Hongkongu nepolevuje, spíš naopak. Epicentrem se čím dál víc stává jedno z nejvytíženějších letišť světa, z nějž denně vyrazí 1 100 spojů do 200 zemí světa. Jenže včera se kvůli demonstrantům proti čínské nadvládě, kteří obsadili aeroport, muselo na 300 letů zrušit a tisíce lidí tak nevědí, kdy a jak se dostanou z Hongkongu pryč. Akcie národní letecké společnosti Cathay se nepřekvapivě propadají.

Bratři Kochové ovládají průmyslový holding s hodnotou 139 miliard dolarů a jsou třetí nejbohatší rodinou na světě. Vždycky platili za mimořádně konzervativní investory. Ostatně jmění vydělali na klasickém strojírenství a dodávkách pro ropný průmysl. I oni se ale musejí měnit, a tak v posledních letech napumpovali miliardy dolarů do firem zaměřených na AI, 3D tisk nebo velká data (paywall). Motorem tohoto obratu je zástupce nové generace Chase Koch.

Každý měsíc nové kecky. A s dobou jde také značka Nike, která tento týden spouští revoluční službu. Tedy alespoň pro rodiče malých sneakerheadů. Společnost zavádí předplatné na dětské tenisky, které má za cíl rodiče ušetřit neustálého chození do obchodních center. Samozřejmě výměnou za neutuchající věrnost značce.

Máte 10 minut?

Sázka na Indii. Saúdská Arábie se zjevně nebojí chřadnoucí indické ekonomiky. Jak jinak si vysvětlit, že ropný kolos Aramco investoval zhruba 15 miliard dolarů do pětinového podílu v jedné z největších indických firem Reliance Industries. Je to výborná zpráva hlavně pro indického premiéra Narendru Modiho, který se dlouhodobě snaží přilákat zahraniční investice, ale zatím se mu to moc nedařilo.

Jasně, Netflix je především online videotéka. Ovšem s tím, jak získává víc a víc předplatitelů po celém světě, rozrůstá se i její fyzická přítomnost. V tichosti se tak stává jedním z největších nájemců lukrativních kancelářských prostor a zároveň s tím do světa vyváží i svou velmi specifickou a v mnoha směrech inspirativní firemní kulturu.

Rollsy po česku. Jen si to představte. Vaše auto má barvu pojmenovanou po vás, kterou už nikdo jiný na světě nebude moci použít, místo do servisu s ním jezdíte do lázní a na jeho výrobu si dohlédnete přímo v továrně. Stačí k tomu mít zhruba osm milionů korun či víc a vybrat si do garáže britskou automobilovou ikonu Rolls-Royce. O tom, jak se tyto vozy prodávají v Česku, jak dlouho si je lidé vybírají a zda s nimi lze jezdit také do školky, si kolega Jarda Mašek povídal s Evou Kadlec Dědochovou, šéfkou jediného dealerství značky Rolls-Royce u nás.