skip to main content

Facebook chce do vaší domácnosti s novým kamerovým zařízením

Máte 1 minutu?

Facebook do každé domácnosti. Tentokrát tedy v podobě hardwaru. Největší sociální síť světa oznámila uvedení nového zařízení Portal TV, které se bude ovládat hlasem a primárně bude sloužit pro videohovory (s prvky rozšířené reality!) a streamování obsahu na obrazovce televize. Zákazníci za něj zaplatí 149 dolarů a klasicky, pokud se od této možnosti neodhlásí, kouskem soukromí – otázky směrované na chytrou krabičku se budou moci za účelem vylepšení technologie nahrávat a analyzovat.

Alexo, daruj! S nevšední funkcí přichází Amazon, respektive jeho virtuální asistent Alexa. S nadcházejícími americkými prezidentskými volbami totiž spustí možnost finančně podpořit svého kandidáta prostým povelem „Alexa, donate to…“. Uchazeči o křeslo v Bílém domě se k příjímání příspěvků přes Alexu mohou hlásit od zítřka, zatímco uživatelé budou moci částku (v rozmezí od pěti do 200 dolarů) darovat počínaje příštím měsícem.

Dva miliony za dvě noci na Špicberkách a jednu na Severním pólu. Ano, na trhu s luxusním ubytováním se objevil nový pop-up hotel a bude operovat jednak na norských ostrovech, ale zejména na Severním pólu, což je nepochybně velký tahák. Skleněná vyhřívaná iglú, která se budou právem pyšnit titulem nejsevernějšího hotelu planety, budou v příštím roce dostupná pouze jediný měsíc, takže neváhat.

partner Forbes Espressa
Reklama
Jak dnes můžete naplnit očekávání svých zaměstnanců? LinkedIn, největší profesní síť na světe, používá platformu Qualtrics, a ví proč. Není to jen provozní nástroj, ale především shromažďuje zkušenostní X-data založená na pocitech a emocích. Ty pak dokáže využít třeba při poskytování zpětné vazby nebo při investování do talentů.

Máte 5 minut?

Přepište kapitálové dějiny. Hodnota aktiv ve vehiklech, které „jen“ kopírují širokospektrální americké indexy, se poprvé v historii přehoupla přes tu v aktivně spravovaných fondech, které se snaží překonat trh. Vybírání jednotlivých titulů už tolik netáhne a novými králi tak jsou všechny ty Vanguardy, které říkají „s námi může do celého trhu investovat každý a za málo peněz“. Jeden ani nechce předpovídat, co by se s jednotlivými tituly dělo při výprodeji…

McTech. Zlaté oblouky se čím dál víc stávají technologickou firmou. Za letošek McDonald’s učinil již dvě investice do AI startupů a jednu do mobilních vývojářů. Nejčerstvější je akvizice startupu Apprente, díky němuž by na vás z McDrive mikrofonu mohl mluvit stroj, který údajně zvládne pochopit objednávku více položek a poradí si také s různými přízvuky. Dříve koupenou firmou je Dynamic Yield, jejíž technologie mění v průběhu dne „drive-thru“ nabídku, a to podle počasí, denní doby či dopravní situace. Vše pochopitelně míří k tomu, aby zákazníci u okýnek utratili více. Are you lovin’ it?

O rozruch na tuzemském zdravotnickém trhu se aktuálně stará investiční skupina Penta Investments, jejíž podstatnou část kontroluje osmý nejbohatší Čech Marek Dospiva. Ten před čtyřmi lety zavelel k „útoku“ na české nemocnice. Jeho tažení obtížným oborem má sice do bleskové expanze daleko, i tak ale patří Penta v tuzemském byznysu se zdravím k nejagilnějším. Nyní se prominentní finanční skupina dívá na další dvě české nemocnice, které pro ni potenciálně mohou být zajímavé.

Máte 10 minut?

Podzim, vůně dřeva a krb. Když k tomu přidáte českou přírodu, neexistuje snad lepší kombinace. V Česku v posledních letech společně s víkendovými chatkami vyrůstají i sruby, které nabízejí lepší zázemí pro chladné počasí. Pokud plánujete alespoň víkendovou cestu z města, vybrali jsme několik dřevěných srubů, od luxusních se saunou a bazénem po stylové dřevěné chaty z kulatiny, kde můžete strávit klidné podzimní dny s rodinou a přáteli.

Rental na vzestupu. Zajímavou trakci nabírá segment půjčování módy, kdy už to není jen o průkopníkovi Rent the Runway, ale podobných služeb roste celá řada. Poslední velkou věcí, která se na tomto poli udála, byl prodej ikonických obchodních domů Lord & Taylor do rukou módní půjčovny Le Tote. Na signály trendu reaguje i třeba značka H&M, která si službu poprvé oťuká ve stockholmské prodejně, a to na prémiovějších kouscích.

Řidiči nejsou jen řidiči. Určitě jste slyšeli o celé řadě studií, které předpovídají masivní ztráty pracovních míst v důsledku automatizace. Jednou z nejvíce ohrožených skupin jsou pak údajně řidiči kamionů, během pár let mají zmizet dva až tři miliony těchto pozic. A ono to dává smysl. Nebo ne? V Harvard Business Review přináší trochu kontrariánský pohled na věc.